حال در چنین شرایطی که بمنظور حفظ سلامت دانش آموزان وکاهش دغدغه های مردم ،استاندار ایلام منطقی ترین تصمیم را اتخاذ کرده اند ،چه ضرورتی دارد که آموزش وپرورش با سرپیچی از دستورات استاندار ،همچنان بر دنبال نمودن تصمیم معیوب ومسیر غلط ومخاطره آمیز پیشین اصرار ورزند ؟!
کد خبر: ۹۰۰۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶ 18 September 2020

تابناک ایلام ::باتوجه به قرار گرفتن چهار شهرستان ایلام،ایوان ،دره شهر وآبدانان در وضعیت قرمز کرونایی ،استاندار ایلام در گفتگویی شفاف با تابناک ایلام اعلام کرد که به منظور حفظ سلامت دانش اموزان ، مدارس در مناطق قرمز بصورت مجازی برگزار خواهد شد .

از انجاییکه طبق گفته معقول ومنطقی استاندار که حفظ سلامت فرزندان مردم خط قرمز آنان تلقی می شود،انتظار می رفت تمامی تصمیم گیران این حوزه  جان دانش اموزان را مقدم بر دیگر امورات قلمداد و عاقلانه ترین تصمیم را در این راستا اتخاذ نمایند.

اما با کمال تعجب ،اداره کل آموزش وپرورش استان ایلام در اقدامی تامل برانگیز با تفسیر سخنان شفاف استاندار ایلام ،در اطلاعیه ای با تقسیم بندی مناطق قرمز و واگذاری این تصمیم به شورای مدارس، نه تنها بار دیگر مردم را در یک بلاتکلیفی قرار دادند ،بلکه تمام قد در مقابل دستور استاندار قرارگرفت.

بدیهی است که براساس ساختارهای اداری ،استاندار بعنوان نماینده عالی دولت ،رییس شورای آموزش وپرورش و همچنین در شرایط حساس کنونی ریاست ستاد کرونای استان را عهده دار است و دستورات وتصمیمات ایشان باید توسط دستگاههای زیر مجموعه اجرایی شود .

حال در چنین شرایطی که بمنظور حفظ سلامت دانش آموزان وکاهش دغدغه های مردم ،استاندار ایلام منطقی ترین تصمیم را اتخاذ کرده اند ،چه ضرورتی دارد که آموزش وپرورش با سرپیچی از دستورات استاندار ،همچنان بر دنبال نمودن تصمیم معیوب ومسیر غلط ومخاطره آمیز پیشین وزیر اصرار ورزند ؟!

با واکاوی اقدام اخیر آموزش وپرورش استان چنین برداشت می شود که مدیر کل این دستگاه که باید سلامت دانش آموزان را در اولویت برنامه ها واستراتژی خود قرار دهند ،اما ایشان تنها مجری چشم وگوش بسته تصمیم معیوب وزیر بوده وسلامت ودغدغه مردم در مختصات ذهنی ایشان هیچ جایگاهی ندارد .

نکته مهم مستنبط از رفتار اخیر مدیر کل آموزش وپرورش این است که این سیستم اصلاح پذیر نبوده وهمچنان  متاثر از  دستان قدرت از بیرون تصمیمات وبرنامه های خود را دنبال می کند ،قطعا در پشت تصمیم اخیر آقای مدیرکل افرادی خارج از سیستم قرار دارند که خواستار بر زمین ماندن دستورات استاندار هستند.

از اینرو بر این موضوع تاکید می ورزیم که بر اساس ساختارهای اداری ،همه دستگاهها ملزم به اجرای تصمیمات نماینده عالی دولت بوده و در این موضوع خاص نیز دستور استاندار مبنی بر غیر حضوری شدن مدارس مناطق قرمز بدون نیاز به تفسیر وتحلیل در صدر تمامی تصمیمات خواهد بود .

بیشتر بخوانید

مدارس در مناطق قرمز استان غیر حضوری شد

آقای مدیرکل !حرف خودتان را هم قبول ندارید؟

 

 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
جناب مدیرکل باید مربی فوتبال میشدن ظاهرا ایشان عاشق حاشیه سازی هستند.
لطفا آموزش و پرورش یک استان رو قربانی مسند ریاست خود نکنید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
آموزش و پرورش امسال هم خودش گیجه هم همه رو گیج کرده مدرسه 400نفری داخل شهرایلام روزی40نفرمیادو360توخونه بلاتکلیف معلم هم چون مجبوره بیادمدرسه برا4یا5نفر میگه من مجبورم کامل بیام مدرسه دیگه مجازی درس نمیدم.اوضاع بیماری هم بارسیدن پاییز روز به روز بدترمیشه وخطرناکتر .این اصرار بجهت به بازبودن بدون نتیجه برای چیست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار