مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملکشاهی:
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملکشاهی گفت: پروژه ایستگاه پمپاژ کشاورزی روستای گنبد پیر محمد با ۴۶ میلیارد ریال اعتبار بیش از ۱۴۰ هکتار از اراضی این روستا را تحت کشت آبی و مکانیزه قرار خواهد داد.
کد خبر: ۹۰۰۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵ 19 September 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ کاظم رستم نژاد اظهار داشت: این ایستگاه پمپاژ بر روی رودخانه گنبد پیر محمد در نزدیکی اراضی روستا در دست احداث قرار گرفته که با بهره برداری از آن بیش از ۱۴۰ هکتار از اراضی دیم منطقه زیر کشت آبی به صورت مکانیزه خواهد رفت و ضمن افزایش تولید و بهره وری زمینه اشتغالزایی ۳۰ نفر از افراد روستا را به همراه خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملکشاهی افزود: اعتبار اولیه ۴۶ میلیاردی ریالی این پروژه از محل اعتبارات شهرستان و استان تخصیص یافته است که پیش بینی می شود تا زمان بهره برداری از این پروژه تا پایان سال جاری ۱۴ میلیارد ریال دیگر هزینه شود.

وی با بیان اینکه شهرستان ملکشاهی با دارا بودن پنج رودخانه دائمی گل گل، خوشادول، گنبد، میان تنگ و چشمه پهن ظرفیت مناسبی جهت احداث ایستگاه های پمپاژ کشاورزی دارد، یادآور شد: کار مطالعاتی جهت بهره برداری از آب این رودخانه ها انجام گرفته و اعتبار لازم برای احداث دو ایستگاه پمپاژ در گنبد پیر محمد و خوشادول تخصیص یافته است.

شهرستان ملکشاهی دارای ۲۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که از این مقدار ۶.۴ هزار هکتار زیر کشت آبی و ما بقی به صورت کشت دیم و عمدا سنتی با بهره وری پایین است .

شهرستان ۲۲ هزار نفری ملکشاهی در ۳۵ کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
Mnb
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
با هزینه زائر سرا میشد اینجا تدلید سرا بشه نه فقر سرا!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار