مدیر کل اداره بازرسی و پاسخگویی به شکایات سازمان انتقال خون ایران:
مدیر کل اداره بازرسی و پاسخگویی به شکایات سازمان انتقال خون ایران گفت: استان ایلام در بسیاری از شاخص های اهدا خون قابل رقابت با میانگین کشوری و استان های دیگر است.
کد خبر: ۹۰۱۲۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰ 20 September 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ دکتر عباس صداقت در آیین تودیع و معارفه مدیر کل انتقال خون استان ایلام اظهار داشت: ایلام از نظر شاخص اهدا خون به ازای هزار نفر جمعیت، شاخص اهدا مستمر و شاخص اهدا بانوان قابل رقابت با میانگین کشوری و سایر استان ها است.

وی افزود: استان ایلام یکی از استان های کم برخوردار از نظر تشکیلات، تجهیزات و نیروی انسانی است و نیازمند تقویت و نگاه ویژه است.

مدیر کل اداره بازرسی و پاسخگویی به شکایات سازمان انتقال خون ایران یادآور شد: انتقال خون به اعتبارات استانی و اعتباراتی که از طریق پرداخت مطالبات جذب می شود، وابسته است اما این اعتبارات پاسخگوی کمبودها در استان ایلام نیست.

صداقت اضافه کرد: با توجه به کمبود اعتبارات برای تامین زیرساخت ها، دانشگاه علوم پزشکی ایلام باید این سازمان را در اولویت پرداخت مطالبات قرار دهد چرا که این مهم ما را در تامین به موقع خون و فرآورده های مورد نیار همه بیماران در همه شهرستان ها کمک کند.

وی تاکید کرد: یکی از اتفاقات خوبی که اخیرا شامل این سازمان شده اختصاصی شدن درآمدهای این سازمان است که فرصت خوبی برای تامین امکانات بهتر است.

مدیر کل اداره بازرسی و پاسخگویی به شکایات سازمان انتقال خون ایران افزود: توزیع خون و فرآورده های خونی سالم و بدون چشمداشت با تاکید بر تامین پلاکت برنامه محوری سازمان انتقال خون است.

مدیر کل جدید انتقال خون ایلام نیز در این آیین گفت: زیرساخت ها و تجهیزات انتقال خون در این استان با استاندارد آن فاصله دارد.

مهدی اکبری دهبالایی اظهار افزود: انتقال خون ایلام سال ها است که دارای مشکلات زیرساختی، کمبود نیرو و تجهیزات است هرچند طی چند سال گذشته بخشی از مشکلات تا حدودی رفع شده است.

وی تاکید کرد: با وجود کاستی های فراوان در انتقال خون ایلام اما در یک ماه گذشته دستگاه پلاکت فرزیس برای اولین بار در این مرکز راه اندازی شده است.

مدیر کل انتقال خون ایلام در خصوص کمبود نیروی انسانی نیز گفت: ۹ نیروی انسانی به نیروی های این مرکز افزوده می شود.

وی افزود: امیدواریم با رفع کاستی ها در آینده از پتانسیل شهرستان های مختلف استفاده شود و با فراهم شدن بستر مناسب بتوان شاخص های خوبی در کشور داشته باشیم.

در این آیین از زحمات از دکتر سحر سنایی مدیر کل سابق انتقال خون ایلام تقدیر و دکتر مهدی اکبری دهبالایی به عنوان مدیر جدید این سازمان معرفی شد./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار