این جوان در نامه اش مدعی شده است که نماینده ایلام در پاسخ به درخواست وی گفته است " خودت را بکُش و به همه اعلام کن که نماینده مقصر است "
کد خبر: ۹۰۱۵۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۹ 20 September 2020

تابناک ایلام*::امروز نامه سرگشاده جوان تحصیلکرده ایلامی در خصوص پاسخ نماینده ایلام به درخواست اشتغال وی در فضای مجازی با واکنش کاربران مواجهه شد .

آنگونه که در نامه سرگشاده این جوان آمده است ،وی به خاطر مشکلات روانی وروحی نشات گرفته از بیکاری و درآمد به ناچار با نماینده استان در مجلس شورای اسلامی تماس و با توجه به مدرک تحصیلی و سابقه کار در شرکت پتروشیمی از وی در خواست کمک کرده است .

این جوان در نامه اش مدعی شده که نماینده ایلام در پاسخ به درخواست وی گفته است " خودت را بکُش و به همه اعلام کن که نماینده مقصر است "

هرچند با توجه به اینکه مکالمه بین این دو صورت گرفته و نگارنده نمی تواند راسا صحت ادعای مطروحه را تایید یا تکذیب نماید ،اما چنانچه بخواهیم مبنا را بر صحت ادعای این جوان بگذاریم ،ذکر چند نکته در این خصوص ضروری به نظر می رسد .

اول ؛ با توجه به اینکه مقوله خودکشی یکی از معضلات اجتماعی این روزهای استان به حساب می آید و تمامی دستگاههای اجرایی و حاکمیتی برنامه ریزی کلانی را برای کنترل این آسیب واز سویی فرهنگ سازی برای کاهش آن در استان انجام داده اند ،توصیه نماینده استان بعنوان بخشی از ارکان تصمیم گیری کشور به خودکشی بعنوان راهکار ی برای رهایی از وضعیت جاری قابل تامل است .

دوم ؛ از آنجاییکه یکی از وظایف عام نماینده قانونگذاری برای برون رفت کشور از مشکلات جاری قلمداد می شود ،توصیه به خودکشی از سوی یک نماینده عضو کمیسیون اجتماعی قوه مقننه ،اوج بحران تصمیم سازی از سوی دستگاه قانونگذاری کشور تلقی خواهد شد . بحرانی که می تواند آینده کشور رابا چالش جدی مواجهه نماید .

سوم؛هرچند وظیفه نماینده پرداختن به موضوع شغل یابی برای مردم نیست ،اما مطالبه مردم از نمایندگان برای اشتغال آسیبی جدی در مسیر وظایف نمایندگی در استان قلمداد می شود که اتفاقا بانی اصلی شکل گیری چنین انتظاری خود نمایندگان هستند که در ایام تبلیغات انتخابات از هر گونه وعده ای ولو خارج از وظیفه فروگذاری نمی کنند. بدیهی است نمایندگان باید پاسخگوی انتظار شکل گرفته برای موکلین خود باشند ودر مواجهه با چنین مطالبه ای قدری سعه صدر به خرج داده و با صبر ومتانت پاسخگوی مطالبات مردم باشند ،چرا که به قولی گفتنی "خود کرده را تدبیر نیست" !

چهارم ونکته پایانی اینکه در صورتی که نماینده ایلام در مقابل در خواست ناشی از استیصال جوان تحصیل کرده جویای کاری را که آخرین پناهنگاه وملجاء خود را نماینده قلمداد کرده ،چنین پاسخ قابل تاملی را ارایه داده است ،باید اذعان کرد که چنین پاسخی خود نشات گرفته از استیصال زودهنگام نمایندگانی تلقی می شود که در ایام تبلیغات انتخابات با بزرگنمایی ادعای خود قرار بود با قرار دادن مجلس بر روی ریل واقعی  ،با حرکتی جهادی و انقلابی مشکلات اصلی مردم یعنی معیشت واشتغال را مرتفع نمایند .

یقینا چنین پاسخی از سوی یک نماینده آنهم عضو کمیسیون اجتماعی مجلس که باید با قانونگذاری به مصائب و گرفتاری های مردم پایان دهند ،نتیجه سیاستگذاری های نادرست از سوی برخی دستگاههای حاکمیتی بوده که با تحمیل گزینه به انتخاب کنندگان زمینه کاهش مشارکت مردم و ورود نمایندگانی را به مجلس فراهم آورند که به جای طرح ریزی درست وعلمی برای چاره جویی مشکلات مردم ،آنان را به خودکشی ترغیب می کنند ./م

مجتبی قیطاسی *

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
007
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
اقای بسطامی یکی از مغرور ترین نماینده استان ایلام هست من به عنوان یک جوان از خطه جنوب استان پیامک تبریک برای 2 نماینده استان ارسال کردم که سرکار خانم دکتر سارا فلاحی در کمال احترام و ادب به خاطر پیام تبریک بنده تشکر صمیمانه ای کردن ولی اقای بسطامی حاظر نشدن جواب بدن واقعا باید تاسف خورد به خاطر داشتن چنین نماینده ای در ضمن خانم ذکتر فلاحی دو بار جواب پیامک تبریک بنده را داده اند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار