مدیرکل فنی و حرفه‌ای ایلام؛
مدیرکل فنی و حرفه‌ای ایلام گفت:کارآموزان در ۱۰ رشته میناکاری، نقاشی، قلم زنی، بهداشت، معرق، آشپزی، قلم‌کاری و مهرکاری روی پارچه و کارگاه چرم فعالیت دارند.
کد خبر: ۹۰۱۹۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 22 September 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ علی رشیدی  بازدید خبرنگاران از مرکز آموزشی فنی و حرفه‌ای خواهران ایلام اظهار داشت:دپارتمان تخصصی کسب و کار برای اولین بار در ایلام پس از رایزنی‌های مستمر هفته آینده افتتاح می‌شود تا رشته‌های مورد نیاز بازار کار شناسایی و آموزش داده شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای ایلام افزود: هیچ فردی بدون داشتن گواهینامه فنی و حرفه‌ای قادر به راه‌اندازی کارگاه‌های فنی نیست و شرط راه‌اندازی کسب و کار داشتن مدرک فنی و حرفه‌ای است.

وی با بیان اینکه ۱۲۰ کارآموز زن در رشته‌های مختلف فنی و حرفه‌ای ایلام تحت آموزش قرار دارند، یادآور شد: کارآموزان در ۱۰ رشته میناکاری، نقاشی، قلم زنی، بهداشت، معرق، آشپزی، قلم‌کاری و مهرکاری روی پارچه و کارگاه چرم فعالیت دارند.

وی افزود: این کلاس‌ها بسته به نوع رشته به مدت یک تا ۲ ماه برگزار می‌شوند و متوسط حضور کارآموزان ۱۲ نفر است و آموزش رشته نازک‌دوزی نیز توسط اتباع در ایلام هفته آینده آغاز می‌شود که هزینه آموزش این رشته ۳۰ میلیون ریال است اما در فنی و حرفه‌ای بصورت رایگان برگزار می‌شود.

رشیدی یادآور شد: در پایان دوره برای این افراد گواهینامه معتبر صادر می‌شود و در صورت وارد شدن به بازار کار از تسهیلات ارزان قیمت برخوردار می‌شوند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای ایلام اضافه کرد: بیش از ۱۰ رشته نیز در بخش مردان وجود دارد و بدلیل اینکه این رشته‌ها سخت‌تر هستند مدت زمان آموزش آنها نیز برحسب رشته بیشتر است.

رشیدی گفت: رشته‌هایی نظیر مکانیک خودرو، جوشکاری، برق خودرو، صنایع چوب، برق صنعتی و نقشه‌برداری فعال هستند و متقاضیان بسیاری نیز دارد.

وی افزود: این افراد نیز در صورت پایان دوره‌های آموزشی و دریافت گواهینامه می‌توانند وارد بازار کار شوند و از تسهیلات ارزان‌قیمت استفاده کنند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار