معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام ؛
معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ایلام بار دیگر در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفت و طی ۴۸ ساعت گذشته ۷۰ نفر به دلیل ابتلا به این بیماری در بیمارستان بستری شدند.
کد خبر: ۹۰۱۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸ 22 September 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛دکتر جمیل صادقی‌فر اظهار داشت: این بیماری در همه کشور به پیک رسیده، خیز جدید بیماری همزمان با تغییر فصل آغاز شده و سرعت انتقال بیماری نیز بالا رفته است که بدلیل تجمعات و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

وی یادآور شد: تجربه کرونا در فصل پاییز و زمستان را نداشتیم و به طور قطع پیک دوم بیماری شدیدتر است چرا که در این فصول درصد بیشتری از سرماخوردگی‌ها و آنفلوآنزا مربوط به بچه‌هاست که امکانات مناسبی برای این گروه سنی نداریم و باید پروتکل‌ها با شدت بیشتری توسط خانواده‌ها رعایت شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: هشت ماه از شیوع کرونا در کشور می‌گذرد و هر جا که مردم بیشتر رعایت کردند بیماری نیز کنترل شد بنابراین تک تک افراد جامعه در برابر حفظ سلامتی خود و دیگران مسوول هستند و افرادی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند به دیگران نیز صدمه می‌زنند.

دکتر صادقی‌فر اظهار داشت: در فروردین ماه روند ابتلا به کرونا با رعایت مردم کاهش یافت اما در تیرماه با عدم رعایت پروتکل‌ها از سوی مردم مواجه شدیم و نه تنها در فصل تابستان ضعیف نشد بلکه به پیک رسید و تعداد بستری‌ها و فوتی‌ها نیز افزایش یافت.

وی تاکید کرد: مردم باید در رفتار خود بازبینی کنند و با جلوگیری از تجمعات، عدم شرکت در مراسمات عزا و عروسی و مسافرت‌های غیر ضروری، سلامت خود و دیگران را حفظ کنند زیرا این بیماری تنها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و شست و شوی مرتب دست‌ها کنترل می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: آرامستان‌ها یکی از جاهای پرخطر ابتلا به کروناست که در طول هفته مردم خصوصا پنجشنبه و جمعه بدون استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در این اماکن حضور دارند که باید تمهیدات لازم در این زمینه توسط شهرداری و نیروی انتظامی اندیشیده شود.

به گفته سیما سادات لاری سخنگوی  وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۴۲۵ هزار و ۴۸۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند هرچند تاکنون ۳۶۱ هزار و ۵۲۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

وی روز دوشنبه از آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس اینطور گزارش داد: از دیروز تا امروز ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۳۴۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۴۹۴ نفر از آنها بستری شدند و در مجموع سه هزار و ۹۱۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری و تحت مراقبت قرار دارند./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار