استاندار ایلام گفت: مرز بین المللی مهران برای عبور زائران حسینی در ایام اربعین امسال بسته است و به هیچ عنوان اجازه ورود در این مرز داده نخواهد شد.
کد خبر: ۹۰۲۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰ 22 September 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی  در نشست ستاد ویژه اربعین استان ایلام اظهار داشت: بنابر اعلام مسئولان کشور عراق و باتوجه به فراگیری بیماری کرونا، استان ایلام و مرز بین المللی مهران پذیرای زائران حسینی نخواهد بود و در این راستا هیچ برنامه ای برای پذیرش زائران و خدمت رسانی به آنها در این مرز وجود ندارد.

وی افزود: بر اساس پروتکل‌های مصوب ستاد کرونای کشور راهپیمایی اربعین به عنوان کنگره جهان اسلام امسال برگزار نمی‌شود و موکب‌ها در مسیر مرز مهران حق برپایی و فعالیت ندارند.

استاندار ایلام با استناد به بیانات رهبرمعظم انقلاب در مورد چگونگی برگزاری مراسم اربعین با توجه به شیوع مجدد ویروس کرونا یادآور شد: معظم له بیان کردند که رفتن به راهپیمایی اربعین منوط به صلاحدید مسئولان ستاد ملی مبارزه با کرونا است و همه در این خصوص باید تابع و تسلیم باشند.

سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه هیچ گونه مجوزی برای خروج افراد از مرز مهران وجود ندارد، تاکید کرد: همه زائران و عاشقان آقا اباعبدالله الحسین(ع) باید فرمایشات معظم له را در این خصوص فصل الخطاب خود قرار داده و با توجه به اعلام نظر مسئولان دولت عراق، ستاد ملی کرونا و فرمایشات رهبر معظم انقلاب از همه مردم عزیز تقاضا داریم در شرایط کرونایی که باعث افزایش شمار مبتلایان می شود به طرف مرزهای استان ایلام چه به صورت شخصی و چه کاروانی حرکت نکنند.

وی با قدردانی از تلاش های نیروهای پلیس و مرزبانی در مراسم اربعین سال گذشته و امنیت بسیار خوبی که ایجاد کرده بودند، افزود: تمام مرزهای استان تحت کنترل کامل خواهد بود و اجازه خروج به هیچ کس داده نخواهد شد.

استاندار ایلام از فرمانداران دیگر شهرستان‌ها خواست مانع خروج کاروان‌ها به مقصد مرز مهران شوند و در این خصوص با جدیت برخورد کنند.

سلیمانی دشتکی همچنین به نقش رسانه ها بویژه صداوسیمای استان در آگاه سازی عموم مردم برای پرهیز از سفر به مرز مهران اشاره کرد و گفت: تا می توانیم با گفت و گو و صحبت و انجام کارهای فرهنگی عزادارانی که قصد سفر دارند را منصرف کنیم.

وی ادامه داد: شیوع بیماری کرونا تبعات جبران ناپذیری را برای سلامت جامعه در بر دارد از این رو زائران حسینی به منظور قطع زنجیره کرونا و برای همکاری و همراهی با کادر درمان که تلاش های شبانه روزی دارند امسال اربعین را به شکلی متفاوت و بنا به گفته رهبر معظم انقلاب در منازل خود به عزای حسینی بپردازند.

استاندار ایلام تاکید کرد: مسئولان استان نیز درصدد خواهند بود تا در این ایام زیرساخت های منتهی به مرز مهران را تکمیل کنند تا زائران آقا عبداعبدالله الحسین(ع) سال آینده بدون دغدغه و با آسودگی خاطر به زیارت کربلای معلی مشرف شوند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار