سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت:میزان اشتغالزایی این طرح را به طور مستقیم حدود پنج هزار نفر و غیرمستقیم حدود ۱۰ هزار نفر است و بر اساس پیش بینی های انجام گرفته این طرح در زمینی به وسعت ۳۵ هکتار اجرا می شود.
کد خبر: ۹۰۲۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵ 23 September 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ جهانگیر رستمزاد  اظهار داشت: این طرح در شش فاز شامل قالب تزریقی، فیلم و شیت، قالب بادی، پایپ، روکش محافظ و الیاف با ۹۶ واحد طراحی شده و سرمایه اولیه آن ۱۲ هزار و ۶۶۵ میلیارد ریال است.

وی میزان اشتغالزایی این طرح را به طور مستقیم حدود پنج هزار نفر و غیرمستقیم حدود ۱۰ هزار نفر عنوان کرد و افزود: بر اساس پیش بینی های انجام گرفته این طرح در زمینی به وسعت ۳۵ هکتار اجرا می شود.

وی اضافه کرد: با توجه به وجود مجتمع پتروشیمی ایلام که سالانه بالغ بر ۱۲۰ هزار تن مواد اولیه تولید می کند با راه اندازی این پارک، ۳۰ هزار تن از این مواد اولیه خارج از بورس تامین خواهد شد و مشکلی از نظر تامین مواد اولیه برای ایجاد این طرح بزرگ وجود ندارد.

رستمزاد در خصوص نحوه سرمایه گذاری این طرح نیز گفت: میزان سرمایه گذاری این طرح به صورت مشارکتی با همراهی هلدینگ پتروپارس و ایرانیان به صورت ۲۰ تا ۴۰ درصد خواهد بود که بخش خصوصی مابقی آن را تامین می کند.

وی افزود: نمونه این پارک تنها در یکی از استان های شمال غربی کشور به صورت یک طرح در دست اجرا وجود دارد و استان ایلام دومین استان کشور از نظر اجرای این طرح است.

وی تاکید کرد: بدون شک با اجرایی شدن این طرح بزرگ، تحول و جهش قابل توجهی در ایجاد اشتغال، رونق تولید و توسعه صادرات ایجاد خواهد شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام به تلاش های قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام برای جذب اعتبار و رفع محرومیت در استان و پیگیری برای اجرای طرح های اشتغالزا در استان اشاره کرد و گفت: اکنون دو شهرستان استان مورد حمایت بنیاد مستضعفان برای رفع محرومیت و ایجاد طرح های اشتغالزا هستند در حالی که در کل کشور تنها ۱۶ استان موفق به جذب این کمک ها شده اند.

رستمزاد اظهار داشت: اکنون ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای رفع محرومیت شهرستان تازه تاسیس هلیلان اختصاص یافته است که در ایجاد روحیه امید به مردم منطقه نقش مهمی دارد.

وی با اشاره به برخی مسایل و مشکلات در حوزه اقتصادی گفت: برخی مسایل نظیر کمبود نهاده های دامی یک مساله کشوری است و تنها مختص به یک استان خاص نیست.

وی اضافه کرد: اکنون با این شرایط تحریم ها و فشارهای اقتصادی و کرونا رسانه ها می توانند با بیان عملکردها و آگاهی بخشی به مردم تلاش و فعالیت ها را در سطح گسترده تر بیان کنند./م

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
Mtn
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
لطفا رسانه ها این رویا پردازی ها را منعکس کنند تا ماهم از خواب دیشب مسئولین بی خبر نمانیم!!!!!
98
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
تابناک لطفا این خبر و رو پیگیری کنید و همیشه از توهم پارک پروپیلن خبر بزارید...تا کذاب های دوران رو بیشتر بشناسید!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار