مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایلام از تولید بیش از 1500 تن گردو در شهرستان ایلام، خبر داد.
کد خبر: ۹۰۲۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۵ 23 September 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛شریف خدامرادی گفت: استان ایلام یک هزار و ۴۰۰ هکتار باغ گردو دارد که از این میزان یک هزار و ۳۳۵ هکتار از این باغات بارور هستند و بیش از ۶۴۰ هکتار باغ گردو مربوط به سطح زیر کشت در شهرستان ایلام است.

وی افزود: برداشت گردو در شهرستان ایلام با توجه به شرایط جغرافیایی مناسب و آب کافی نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است؛ میزان کل تولید گردو در شهرستان ایلام بیش از ۱۵۰۰ تن بوده است که بخش عمده‌ای از آن در داخل استان مصرف می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایلام، گفت: در مجموع کل درآمد حاصل از برداشت محصول ۹۲ میلیارد تومان بوده است که به طور تقریبی مقدار ناخالصی هر هکتار برابر با 144 میلیون تومان است.

خدا مرادی تصریح کرد: بالغ بر ۲۰ درصد گردوی استان در بخش سیروان برداشت می‌شود که از همین نظر منطقه قطب تولید گردو در استان محسوب می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایلام بیان کرد: با توجه به این‌که گردو از مهم‌ترین محصولات کشاورزی است و کیفیت آن بیشتر مورد توجه است، این محصول با قیمت فروش هر کیلو ۸۰ هزار تومن در اختیار هم استانی‌ها قرار داده می‌شود، البته بر اساس کیفیت در نقاطی از استان متفاوت است./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار