یک تحلیل گر بازار سرمایه ضمن بررسی شرایط این بازار و همچنین بازارهای جهانی پیش بینی کرد که بورس می تواند در مهرماه وضعیت به مراتب بهتری نسبت به شهریور ماه داشته باشد.
کد خبر: ۹۰۲۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵ 24 September 2020
 
                                                   بورس در مهر بهتر از شهریور خواهد بود

به گزارش «تابناک»، بهزاد صمدی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه شاخص بازار بورس ایران در اواسط مرداد ماه با توجه به اشباع خرید اندیکاتورها در تمامی تایم فریم ها، با فشار عرضه و فروش روبرو شد، اظهار کرد: این درحالی بود که در دنیای مجازی شاهد دعوت مردم به بازار سرمایه بودیم. فشار عرضه و فروش حکمفرما بر بازار، منجر به صف های فروش سنگین تر و ترس از دست دادن اصل سرمایه، نا امید شدن از حمایت های حقوقی ها و در عین حال صحبت های غیر کارشناسی باعث دلسردی سهامداران در شش هفته گذشته شد.

وی با تاکید بر اینکه در ۴۰ روز گذشته مشخص شد حمایت های دستوری جلسات شورای عالی بورس تاثیر روانی بر بازار ندارد، گفت: اول مهرماه اندیکاتور شاخص قدرت نسبی، به حمایت خط روند پنج ساله خود رسید که محدوده ۵۹ را نشانه گرفته بود. اندیکاتور شاخص قدرت نسبی در پنج سال گذشته همواره به این خط روند، واکنش مناسبی داشته و اول مهر با برخورد دقیق به این خط روند شاهد جمع اوری صف های فروش سنگین در نماد های شاخص ساز و حمایت قاطعانه از بازار بودیم. هرچند بازار در آن روز به صورت یکپارچه از صف های فروش رهایی پیدا نکرد، ولی به مرور زمان می توان به کلیت بازار امیدوار بود. امیدوارم سهامداران به پارامترهای بنیادی و تکنیکالی بازار توجه ویژه ای داشته باشند.

این تحلیل گر بازار سرمایه در ادامه با اشاره به وضعیت بورس کالا، توضیح داد: در بورس کالا شاهد رشدهای بالای ۱۰۰ درصد در شش ماهه اول سال بودیم. همچنین قیمت های جهانی نیز در چند هفته گذشته با رشد خیلی خوبی روبرو بودند. از سوی دیگر مهمترین عامل برای بازار بورس ایران رشد نرخ دلار نیمایی و بازار ازاد است. نکته مهم دیگر برای بازار، گزارش های ماهانه و سود های محقق شده فصل تابستان خواهد بود که باعث جذاب شدن قیمت ها برای سرمایه گذاری خواهد بود.

وی تاکید کرد: بنابراین به سهامداران توصیه می شود با توجه به رسیدن به حمایت های واقعی اعم از تکنیکال و رونمایی از گزارش ها، آگاهانه برای سرمایه های خود تصمیم گیری کنند و از رفتارهای هیجانی پرهیز کنند. به نظر می رسد شاخص کل می تواند در مهر ماه وضعیت به مراتب بهتری نسبت به شهریور ماه داشته باشد.

بر این اساس، این صحبت ها در حالی مطرح می شود که بازار سرمایه از اواسط مرداد ماه برخلاف ماه های خرداد و تیر، روندی نزولی در پی داشت؛ به طوریکه که شاخص کل از محدوده دو میلیون واحد به یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد هم عقب گرد کرد./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار