استاندار ایلام؛
استاندار ایلام یادآور شد: استان ایلام با هفت دهم درصد جمعیت کشور، ۱.۴ درصد شهدای کشور را به خود اختصاص داده و از این حیث رتبه اول کشور را داراست.
کد خبر: ۹۰۲۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴ 24 September 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ قاسم سلیمانی دشتکی اظهار داشت: استان ایلام با بیش از سه هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز تابلویی زیبا از شهادت طلبی و ایثارگری را در دوران دفاع مقدس به تصویر کشید.

وی افزود: در دوران جنگ تحمیلی بسیاری از مناطق استان و شهرها بین دو طرف جنگ دست به دست شد و شهدای بسیاری برای دفاع از خاک و مرز و بوم تقدیم انقلاب اسلامی شد.

سلیمانی‌دشتکی با عنوان اینکه مردم استان ایلام در دوران دفاع مقدس با سلحشوری، غیرت و جانبازی از کشور دفاع کرده اند، اظهار داست: آمار اسرا و آزادگان ایلام بسیار پایین است و همچنین تعداد مهاجران استان نیز بسیار معدود و قابل اغماض است و این نشان می دهد که مردم این استان در دوران دفاع مقدس با پایداری و پایمردی در پاسداری از نظام و ارزش‌های انقلاب اسلامی و خاک وطن تا پای جان خود ایستادند.

وی با اشاره به اینکه استان ایلام ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، اضافه کرد: از این میزان نزدیک به ۱۷۰ کیلومتر با استان واسط، ۲۲۰ کیلومتر با استان میسان و ۱۹۰ کیلومتر نیز هم مرز با استان دیاله عراق است.

استاندار ایلام با بیان اینکه مرز ایران با کشور عراق از چند جهت حائز اهمیت است، تاکید کرد: با وجود اینکه اقدامات بسیار زیادی در این زمینه از جمله انسداد مرزی صورت گرفته اما لازم است دیگر فعالیت‌ها چون امور عمرانی نیز تقویت شود.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: موضوع بعدی برگزاری مراسم اربعین است، اگر چه امسال به دلیل شیوع کرونا و ممنوعیت تردد زوار به کشور عراق این مراسم تحت شعاع این بیماری قرار گرفته است اما سالیان گذشته این مراسم را باشکوه و شور و شوق بسیار بالایی در استان برگزار کرده ایم که این مهم مسئولیت مرزبانی را بسیار حائز اهمیت کرده است./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار