رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی ایلام؛
رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی ایلام گفت: اکنون پنج هزار و ۴۶۰ نفر در این استان عضو سازمان هستند.
کد خبر: ۹۰۳۰۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 25 September 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛عزت اله اکبرزاده اظهار داشت: این افراد دانش آموخته رشته های مختلف کشاورزی نظیر مراتع، جنگل، زراعت، منابع طبیعی، جنگلداری و شیلات هستند که بیش از ۲۵ درصد آنها مدارک دکترا دارند.

وی افزود: این ظرفیت از نظر نیروی انسانی توانمند و تحصیل کرده است که نیازمند توجه و آموزش مستمر هستند تا با فراگیری مهارت های تخصصی بتوان از توان آنها در راستای توسعه زیربخش های کشاورزی و منابع طبیعی بهره گرفت.

وی تاکید کرد: بدون شک توجه به مهارت آموزی این افراد و ساماندهی آنها در قالب تعاونی های مختلف می تواند بستر ساز توسعه کشاورزی استان باشد.

اکبرزاده از نبود مکان مشخص سازمان نظام مهندسی و همچنین مکانی برای ارایه آموزش های تخصصی به این افراد گلایه کرد و گفت: پیگیر اختصاص یک مکان مناسب برای استقرار سازمان نظام مهندسی کشاورزی هستیم و بارها از طریق جهادکشاورزی این مساله را پیگیری کرده ایم.

وی اظهار داشت: بدون شک ساماندهی و توجه به جایگاه این افراد دانش آموخته و انجام طرح های مطالعاتی در زیربخش های کشاورزی و حضور آنان نقش اثرگذاری در افزایش بهره وری و همچنین ارتقا جایگاه کشاورزی استان دارد.

وی تاکید کرد: امروزه باید به دنبال استفاده از مهارت و توان علمی در کنار تجربه سنتی باشیم تا بتوانیم به افزایش بهره وری کمک کنیم و با توسعه مکانیزاسیون در راستای افزایش تولیدات کشاورزی و دامی استان اثرگذار باشیم.

اکبرزاده گفت: نیازمند توجه، اختصاص تسهیلات و اعتبار مناسب برای عملی شدن طرح ها و برنامه های سازمان نظام مهندسی هستیم تا بتوانیم از این ظرفیت بالقوه دانش آموختگان کشاورزی استان استفاده کنیم.

به گزارش ایرنا، اکنون میزان سطح اراضی آبی استان ۱۰۵ هکتار و اراضی دیم ۳۰۰ هزار هکتار است و بیش از سه میلیون راس دام سبک و سنگین و شش هزار هکتار باغ در استان وجود دارد./ع

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
نظام مهندسی کشاورزی که همه درآمدهای کلان خود را صرف پاداش مدیران و پرداخت به کارمندان غیر ضروری که همگی کس و کار خودشان هستند می‌کند، چرا باید انتظار داشته باشد که دولت، مکان در اختيار آنها قرار دهد؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار