سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از انتخاب رشته بیش از ۶۹ هزار داوطلب در آزمون سراسری سال ۹۹ خبر داد و گفت: مهلت انتخاب رشته پذیرفته‌شدگان اولیه این آزمون فردا پایان می‌پذیرد.
کد خبر: ۹۰۳۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰ 25 September 2020
                                                   فردا آخرین مهلت انتخاب رشته مجازین کنکور

به گزارش «تابناک»، فاطمه زرین‌آمیزی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: انتخاب رشته مجازین کنکور از روز چهارشنبه دوم مهر آغاز شد. مجازین این آزمون تا فردا شنبه پنجم مهر ماه جاری فرصت دارند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: تعداد ۱۷۵ هزار و ۸۴۹ داوطلب در رشته‌های با آزمون کنکور پذیرفته خواهند شد.

وی افزود: در پی انتشار دفترچه‌های راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۳۹۹، رشته‌های جدید (علاوه بر موارد درج شده در دفترچه‌های راهنمای انتخاب رشته) و اصلاحات دفترچه راهنمای مذکور نیز منتشر شد و متقاضیان می‌توانند بر اساس ضوابط مندرج در دفترچه‌های راهنمای مذکور و مندرجات این اطلاعیه تا فردا شنبه پنجم مهر به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

زرین افزود: در کنکور امسال در گروه آزمایشی ریاضی و فنی تعداد ۱۲۵ هزار و ۴۲۰ داوطلب، در گروه آزمایشی تجربی تعداد ۳۵۲ هزار و ۹۲۳ نفر، در گروه آزمایشی علوم انسانی ۳۱۴ هزار و ۴۷۱ داوطلب، در گروه آزمایشی هنر ۸۰ هزار و ۸۶ داوطلب و در گروه آزمایشی زبان نیز تعداد ۱۲۹ هزار و ۵۰۶ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند.

وی گفت: داوطلبان باید دقت داشته باشند در صورت اتمام فرایند انتخاب رشته، حتما شماره رسید ۱۵ رقمی توسط سیستم در اختیار کاربر قرار می‌گیرد./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار