امروز معاون رییس جمهور ورییس سازمان برنامه وبودجه مهمان استان ایلام بود ،در گام نخست ؛این سفر یک اتفاق بزرگی برای استان بود که بعد از ماهها پیگیری از سوی استاندار ایلام رقم خورد . گام دوم استفاده بهینه از فرصت حضور این مقام مسئول وتاثیر گذار در استان در راستای بیان محترمانه کاستی ها و جلب نظر این مسئول برای اختصاص اعتبارات مورد نیاز طرح های نیمه تمام در استان بود و گام سوم نیز پیگیری مصوبات تا حصول نتیجه !
کد خبر: ۹۰۳۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۱ 25 September 2020

تابناک ایلام::ایلام یک استان کوچک در منتهی الیه غرب کشور است ،هشت سال دفاع مقدس را تجربه کرد ،مردمش بدون اینکه آویزان دیگر مناطق کشور بشوند ،همین جا سخت ترین شرایط را تحمل کرده ،زندگی را در سردی وگرمی در میان چادر بدون کمترین امکانات رفاهی دنبال کردند ،مردانشان سینه ستبر نظام شدند .

در عین حال دیگر مناطق کشور با بهره گیری از دلارهای هفت تومانی مسیر توسعه خود را دنبال کردند ،هشت سال جنگ فرصت توسعه را از ایلام گرفت . در شرایطی ایلام دنبال توسعه وپیشرفت است که کشور بدترین دوران حیات خود را سپری می کند و بدلیل کمبود شدید منابع درآمدی از حیث اعتبارات جاری وعمرانی سخت در مضیقه قرار دارد.

از سویی همین ایلام کوچک ،سومین وچهارمین استان از حیث برخورداری از منابع نفت وگاز محسوب می شود ،عواید نفت وگاز آن بجای اینکه در خدمت رشد وتوسعه استان وکاهش فاصله توسعه ای آن با دیگر استانها قرار گیرد صرف رفاه و توسعه دیگر مناطق می شود.مدیریت نفت استان به جای اینکه در استان باشد در اختیار مناطقی قرار داردکه سهمی از تولید نفت وگاز ندارند.

همه اینها درست ،مطالبه مردم استان از مسئولین ملی کشور است .هر ایلامی در هر جایگاهی باید با دلسوزی این مطالبات را فریاد بزند ،از مسئولین بخواهد که تبعیض در همه حوزه ها را کنار بزنند و سهم توسعه ای استان را بعنوان حق این مردم به درستی ادا کنند .مسئولین استان،نمایندگان و رسانه ها باید یکصدا این مطالبه را فریاد بکشند . اما این نکته را نباید فراموش کرد که شیوه ادای این مطالبه ونحوه بیان آن اهمیت دارد ،به قولی گفتنی هر سخن جایی وهر نکته مکانی دارد !

به یقین اگر ما بدانیم کجا وچه بگوییم نتیجه بخش خواهد بود ،شیوه ادا وطرح یک موضوع  و استفاده از واژه ها در بیان خواسته ها از اهمیت بالایی در تاثیر گذاری کلام و کسب نتیجه مطلوب برخوردار است .لذا باید فن بیان مطالبات وخواسته ها از مسئولین را بیاموزیم ،البته اگر هدف رسیدن به نتیجه باشد تا دیده شدن و استفاده از ابزاری از مطالبه گری و بیان خواسته ها !

امروز معاون رییس جمهور ورییس سازمان برنامه وبودجه مهمان استان ایلام بود ،در گام نخست ؛این سفر یک اتفاق بزرگ برای استان بود که بعد از ماهها پیگیری از سوی استاندار ایلام رقم خورد . گام دوم استفاده بهینه از فرصت حضور این مقام مسئول وتاثیر گذار در استان برای بیان محترمانه کاستی ها و جلب نظر این مسئول برای اختصاص اعتبارات مورد نیاز طرح های نیمه تمام در استان بود و گام سوم نیز پیگیری مصوبات تا حصول نتیجه !

لذا برای اجرایی شدن گام دوم به یک هم افزایی بین مسئولین استان نیاز بود که با دسته بندی مشکلات ونارسایی ها ،ضمن ادای وظایف میزبانی ،نگاه مسئول را متوجه کاستی ها ونیازهای اساسی استان نموده وبا زبان رسا وادبیات مطالبه گرانه توام با احترام  هم راستا با بزرگمنشی و  خلق وخوی مردم تبیین شوند. که متاسفانه باید اذعان کرد که مطالبه گران استان بیان کننده خوبی در این حوزه نبودند !

هر سه نماینده استان که نقش وکیل مردم استان وزبان آنان در مواجهه با مسئولین و مقامات ارشد را عهده دار هستند ،به گونه ای صحبت کردند که انگار هنوز در روزگار تبلیغات انتخاباتی قرار دارند.از شیوه بیان مشکلات وادبیات به کار رفته در سخنان هر سه نماینده استان به راحتی می توان نگاه آنان به انتخابات مجلس دوازدهم و حرص ولع بی حد وحصرشان برای برتری جویی نسبت به دیگران را  استنباط کزد .این یعنی دیده دن دراولویت است تا نمایاندن مشکلات وارایه راهکار منطقی برای رفع آنها واین یک آفت درمسیر توسعه استان محسوب می شود.

اینکه نماینده به جای استفاده درست ومنطقی و مسیر واقعی تبیین مشکلات برای حصول نتیجه ففط به این بیاندیشدکه چگونه سخن بگوید تا مردم برای آنان سوت وکف بزنند خروجی خوبی برای مردم رقم نخواهد خورد. یا  اینکه نماینده هر آینه خود را در رقابت انتخاباتی قلمداد کرده وسخنان خود را برهمین مدار پی گیرد ،خروجی آن صرفا در همان قد وقواره باقی خواهد ماند و منافع مردم بر زمین خواهد ماند .

نماینده باید بی خیال آینده سیاسی خود تنها به وعده های گذشته خود بیاندیشد ،به این سطح از درک وشعور سیاسی واجتماعی برسد که ذائقه مردم استان ما در حوزه انتخابات ونماینده گزینی چیزی متفاوت تر از مناطق دیگر است . سه نماینده ما باید باور کنند اگر هری پاتر ،رون ویزلی و هرماینی گرنجر هم بشوند ،مردم ما عادت ندارند دوباره آنان را راهی مجلس کنند ،پس بنابراین به جای نگاه به آینده ،امروز وحال را ببینند وبرهمین اساس برنامه ریزی کنند وسخن بگویند !

این چه شیوه مطالبه گری از مقام مسئولی است که بعنوان مهمان در استان ما حضور یافته است ؟!باور کنید اگر به جای نوبخت یک ایلامی در این مسند قرار داشت و با این شیوه مطالبه گری مواجهه می شد ،قید ایلامی بودنش را می زد و بی خیال باز کردن سر کیسه اعتبارات می شد !حالا گلی به جمال نوبخت که بیش از هزار میلیارد به طرح های زیربنایی استان اختصاص داد!

بنابراین از مسئولین استان ودر راس آنها نمایندگان استان می خواهیم ،به جای تامین خوراک تبلیغاتی خود در فضای مجازی ورسانه ای استان به فکر تامین خوراک برای شکم هایی گرسنه ای باشند که به آنان اعتماد کرده و وظیفه سنگین وکالت را بر عهده اشان گذاشتند !اگر در نیت خود برای رفع مشکلات مردم صادقید ،جلسه شورای اداری استان جای این حرفها نیست !همانجا مجلس صدایتان را بلند کنید که بهترین تریبون برای بیان خواسته های مردم استان است ،اگر هم آنجا نشد ،به سازمان برنامه وبودجه بروید یقه نوبخت را بچسبید تا دلتان می خواهد سرش فریاد بکشید! آنجا کسی نخواهد گفت چرا حرمت مهمانتان را نگه نداشتید !

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار