مدیرپایگاه منظر فرهنگی تاریخی اورامانات بااشاره به پایان بازدید سه روزه ارزیاب یونسکو از اورامانات کرمانشاه، گفت: در مدت این سه روز شاهد مشارکت فوق العاده و حضور پررنگ مردم اورامانات کرمانشاه در اجرای برنامه‌های مختلف بودیم.
کد خبر: ۹۰۳۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷ 26 September 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،پوریا طالب نیا، به بازدید هوایی ارزیاب یونسکو از منظر طبیعی اورمانات در اولین روز سفرش به کرمانشاه اشاره کرد و افزود: دراین بازدید چندساعته هوایی حسام مهدی ارزیاب یونسکو کل منطقه منظر فرهنگی تاریخی اورامانات در دو استان کرمانشاه و کردستان را مورد ارزیابی و رصد قرار داد.

وی تصریح کرد: در روز دوم سفر نیز سه روستای کلاش لولم، قلعه جی و شالگی(میرعبدولی علیا) جوانرود و همچنین مناطق حفاظت شده بوزین و مرخیل در حوزه شهرستان ثلاث باباجانی مورد بازدید قرار گرفت.

مدیرپایگاه منظر فرهنگی تاریخی اورامانات اضافه کرد: دیدار با امام جمعه پاوه و فرماندار این شهرستان دیگر برنامه سفر ارزیاب یونسکو در اورمانات کرمانشاه بود و پس از آن در مراسم ذکر دراویش طریقه قادریه روستای نجار نیز حضور یافت.

وی تاکید کرد: بازدید از تعدادی از اقامتگاه های بوم گردی و سه روستای گردشگری نجار، شرکان و هجیج شهرستان پاوه برنامه‌های آخرین روز حضور ارزیاب یونسکو در استان کرمانشاه بود.

طالب نیا در ادامه با مثبت ارزیابی کردن سفر ارزیاب یونسکو به اورمانات کرمانشاه، تصریح کرد: یکی از نکات مثبتی که طی این چند روز شاهد آن بودیم، مشارکت فوق العاده و حضور پررنگ مردم این منطقه در اجرای برنامه های مختلف بود.

وی تاکید کرد: مردم اورمانات کرمانشاه و فرماندار پاوه در مدت زمان حضور ارزیاب یونسکو در این منطقه حمایت های بسیار خوبی جهت اجرای برنامه ها داشتند و تمام تلاش خود را بکار گرفتند تا بتوانیم همه چیز را به بهترین شکل برای هموار شدن راه ثبت جهانی شدن منظر فرهنگی تاریخی اورمانات پیش ببریم که جای قدردانی دارد.

مدیرپایگاه منظر فرهنگی تاریخی اورمانات اعلام کرد: سفر ارزیاب یونسکو به استان کردستان نیز چند روزی طول خواهد کشید و پس از آن ایران را ترک می کند و باید منتظر بمانیم که نظر خود در مورد بازدیدهایی که داشته را اعلام کند.

پرونده ثبت جهانی شدن منظر فرهنگی تاریخی اورامانات سال گذشته تهیه و به سازمان یونسکو ارسال شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار