معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام،
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام، گفت: 5500 میلیارد ریال اعتبار جهت تکمیل سامانه گرمسیری، در سفر معاون رئیس جمهور به ایلام از محل اعتبارات ملی به این پروژه اختصاص یافت.
کد خبر: ۹۰۳۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱ 27 September 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛احمد کرمی گفت: در سال جاری ۵۵٠ میلیارد ریال اعتبار جهت تکمیل سامانه گرمسیری استان( قطعات ۳و۴) مصوب شده، علاوه بر این میزان با پیگیری‌های انجام شده 5500 میلیارد ریال دیگر نیز در سفر معاون رئیس جمهور( نوبخت) به ایلام از محل اعتبارات ملی به این پروژه  اختصاص یافت.

وی افزود: پیشرفت فیزیکی در حوزه جهادکشاورزی( شبکه اصلی) پروژه سامانه گرمسیری ۹۶ درصد و در حوزه آب منطقه‌ای( شبکه‌های فرعی و خط انتقال) ۷۶ درصد است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام، گفت: موانع و مشکلات بهره برداری از طرح سامانه گرمسیری عدم امکان بهره برداری و تحمیل شبکه فرعی و تجهیزات کار شده به بهره بردارن به علت تکمیل نشدن شبکه اصلی این سامانه و عدم تامین آب است.

کرمی اظهار کرد: مهمترین اهداف این پروژه توسعه در اراضی دیم و بهبود وضعیت کشاورزی و معیشت مردم منطقه در اراضی مستعد شهرستان‌های ایلام_ مهران_ دهلران به وسعت ۱۷ هزار و ۵۵۹ هکتار به روش‌های نوین آبیاری سنتر پیوت، قطره‌ای و تلفیقی اجرا شده است.

وی تصریح کرد: با تکمیل این پروژه، آب کشاورزی سطح استان تامین شده و افزایش بهره برداری از آب کشاورزی با استفاده از روش‌های نوین آبیاری افزایش خواهد یافت.

کرمی ادامه داد: طول کل پروژه سامانه گرمسیری ۳۶۵ کیلومتر است که ۲۵۴ کیلومتر( قطعه سوم و چهارم) مربوط به استان ایلام و ۱۱۱ کیلومتر( قطعه اول و دوم) مربوط به استان کرمانشاه است./ع

 

 

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار