شهرستان آبدانان با جمعیتی بالغ بر ۲۵ هزار نفر و سابقه ای درخشان در استعداد و استعدادیابی فاقد ورزشگاه و زمین چمن بوده و بالغ بر ۳ سالاست که تنها زمین آن تخریب و متروکه مانده است.
کد خبر: ۹۰۳۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۱ 26 September 2020

تابناک ایلام ،بهروز مردانی ؛ فوتبال ورزش اول دنیا صنعتی پولساز و فراگیر است که در همه جای دنیا بخشی از درآمدهای آن صرف امکانات و زیرساختها می شود.در ایران نیز علیرغم ورود پولهای کلان به این ورزش اما زیر ساختها ضعیف و فقر امکانات همچنان بیداد می کند.

از ابتدایی ترین و اصلی ترین نیازهای ورزش فوتبال زمین چمن است که محل تمرین و برگزاری مسابقات می باشد. در هر شهری معمولا به نسبت جمعیت و شاخصهای دیگر زمین چمن های مختلف و متعدد وجود دارد که زمینه رشد و شکوفایی نیروهای مستعد را فراهم می کند.

شهرستان آبدانان با جمعیتی بالغ بر ۲۵ هزار نفر و سابقه ای درخشان در استعداد و استعدادیابی فاقد ورزشگاه و زمین چمن بوده و بالغ بر ۳ سالاست که تنها زمین آن تخریب و متروکه مانده است.

در گفتگو با یکی از فوتبالیست های این شهر عنوان شد که نبود زمین چمن مدرسه های فوتبال را تعطیل و شهرستان را از داشتن تیم در لیگ استان محروم کرده است.

افشار نقیب زاده می گوید: شهر آبدانان دارای چندین مدرسه فوتبال در زمینه استعدادیابی می باشد که تنها محل تمرین و بازی بچه های این مدارس زمین چمن این شهر بود که بر اثر تخریب و تعطیلی طولانی مدت آن مدرسه ها یا تعطیل و یا به سالن کوچ کردند که علاوه بر امکان مصدومیت بالا، کیفیت آموزش را نیز پایین می آورد.

وی اظهار داشت: زمین چمن آبدانان در سال ۶۸ احداث و محل برگزاری بسیاری مسابقات مهم محلی و کشوری و همچنین مامنی برای ورزش و سرگرمی و پرکردن اوقات فراغت فرزندان این دیار بود که قریب سه سال پیش به منظور ترمیم و بهسازی آن تخریب و با وجود همزمانی و یا قبل تر از شهرستانهای همجوار آغاز به کار اما هنوز به بهره برداری نرسیده است.

کاپیتان تیم بزرگسالان آبدانان بیان کرد: نزدیک دو سال است بخاطر نداشتن زمین مسابقه آبدانان از شرکت در مسابقات لیگ استان محروم مانده و برای شرکت در مسابقات اجبارا شهرستان دهلران را به عنوان میزبان معرفی که علاوه بر هزینه ایاب و ذهاب هزینه های اجاره زمین، آمبولانس، نیروی انتظامی و مخارج جانبی و همچنین نداشتن شرایط میزبانی قید مسابقات را زده و دیگر تیمی از آبدانان در هیچ تورنمنتی شرکت نمی کند.

وی با طرح این سوال که مسئولیت گرایش ورزشکاران به مواد عفیونی در غیاب نداشتن مکانی برای ورزش کردن با چه کسی است؟ گفت در همه جای دنیا زمینه را برای رشد و شکوفایی استعدادها فراهم می کنند اما اینجا جوانان و نوجوانان را از حداقلی امکانات ورزشی محروم هستند.

به گفته مدیرکل ورزش و جوانان استان زمین چمن آبدانان یکی از اولویت های ورزش استان است که مشکل تخصیص اعتبار دارد.

مظفر علیشاهی میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه را ۶۰ درصد عنوان و بیان می کند اعتبارات این پروژه پیش بینی شده فقط در انتظار تخصیص می باشد که کار احداث و تکمیل این زمین چمن عملیاتی شود.

در حالی که میزان سرانه ورزش آبدانان کمتر از متوسط استان و کشوری است تعلل در ساخت این ورزشگاه بر فقر فضای ورزشی این شهر افزوده و همچنان جوانان این دیار را از ورزش اول و پرطرفدار دنیا محروم خواهد کرد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار