با دستور استاندار ایلام قرارگاه سازندگی مسکن محرومان با هدف انسجام بخشی بین تمام دستگاه های اجرایی ذیربط در خصوص تسریع در روند احداث مسکن محرومان استان ایلام راه اندازی شد.
کد خبر: ۹۰۳۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۴ 26 September 2020

با دستور استاندار ایلام قرارگاه سازندگی مسکن محرومان با هدف انسجام بخشی بین تمام دستگاه های اجرایی ذیربط در خصوص تسریع در روند احداث مسکن محرومان استان ایلام راه اندازی شد.

به گزارش تابناک ایلام؛ قاسم سلیمانی دشتکی در نشست شورای تامین مسکن ایلام که به منظور پیگیری مصوبات مسئولان ارشد کشوری به استان در خصوص احداث مسکن برای محرومان استان برگزار شد، با اشاره به اهداف راه اندازی این قرارگاه عنوان کرد: هدف قرارگاه سازندگی مسکن محرومان در استان این است که مسائل و مشکلات در استان در خصوص احداث این واحدهای مسکونی ریشه یابی تا برای حل آنها به صورت اساسی برنامه ریزی داشته باشیم.

وی افزود: فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی باید ۲ هفته یکبار گزارش کنند که اجرای مصوبه های سفر مقامات کشوری به استان در خصوص احداث واحدهای مسکونی محرومان در چه مرحله ای است، چه کاری انجام شده و مشکلات و گیر کار کجاست تا بتوانیم برای رفع مشکلات اقدام کنیم. 

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به سفر اخیر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان یادآور شد: ماحصل این سفر به استان منشا تحول بیشتر در استان بویژه از منظر تخصیص اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه‌های در دست اجرا است.

سلیمانی دشتکی تاکید کرد: در این سفر تفاهم نامه ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی محرومین در استان ایجاد گردید که از این میزان ۲۰۰۰ واحد در مناطق و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و ۳۰۰ واحد هم برای ۴ شهر بالای ۲۵ هزار نفر استان ساخته خواهد شد. 

وی تاکید کرد: در این سفر ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار به طرح و پروژه های استان اختصاص یافت، بخش اول مصوبات و تفاهم‌نامه های این سفر بود که جهت تحقق شعار سال جهش تولید بالای ۳۷۰ میلیارد تومان اعتبار به طرح ها و پروژه های اقتصادی در استان اختصاص یافت.

استاندار ایلام ادامه داد: بخش دوم در ارتباط با اتمام طرح های اولویت دار به میزان ۲۳ پروژه با اعتبار بالای یک هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان است. 

سلیمانی دشتکی از انقلاب ساخت مسکن در استان خبر داد و گفت: ره آورد سفر معاونین رئیس جمهور به استان منجر به تفاهم نامه ساخت چهار هزار و ۴۶۰ واحد مسکونی در استان شد.

استاندار ایلام افزود: همچنین در جریان سفر معاونین بنیاد مستضعفان کشور به استان نیز تفاهم نامه ساخت هزار واحد مسکونی منعقد شد.

سلیمانی دشتکی همچنین با اشاره به سفر اخیر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان بنیاد شهید به استان گفت: در جریان این سفر تفاهم‌نامه تامین زمین و ساخت یک هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی و ساماندهی اشتغال و کارآفرینی ایثارگران بین استانداری ایلام و بنیاد شد و امور ایثارگران کشور امضا شد.

وی ادامه داد: براساس این تفاهم‌نامه تا پایان دولت دوازدهم بخش عمده‌ای از این واحدهای مسکونی تحویل متقاضیان و هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی نیز برای جامعه هدف مشمول و متقاضی اشتغال استان ایجاد می‌شود.

استاندار ایلام خواستار پیگیر مصوبات تفاهم نامه های منعقد شده توسط مدیران دستگاه های اجرایی استان شد و گفت: دستگا های اجرایی، فرمانداران و بخشداران باید تمامی مشکلات را در راستای تسریع در عملیاتی کردن هرچه سریعتر اجرای احداث واحدهای مسکونی محرومان در استان شناسایی و راهکارهای رفع آن از سوی دستگاه‌های اجرایی مرتبط را ارائه دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار