هرچند برخی از منتقدین بدون توجه به مصوبات این سفر ،مغرضانه سفر معاون رییس جمهور به استان را عاری از دستاورد اعلام کرده اند ،اما مصوبات این سفر گویای واقعیتی بر خلاف ادعای منتقدین است ،چرا که تصویب 2000میلیارد تومان برای حوزه های گوناگون اشتغال ،عمران ،کشاورزی و آبرسانی موید مثمر ثمر بودن این سفر برای استان است.
کد خبر: ۹۰۳۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۷ 26 September 2020

تابناک ایلام::روز گذشته محمد باقر نوبخت معاون رییس جمهور ورییس سازمان برنامه وبودجه در سفری دو روزه به استان ایلام ،ضمن افتتاح چند طرح صنعتی ،در نشست شورای اداری استان با تصویب اعتبارات چشمگیری ،مسیر رشد وتکمیل بسیاری از طرح های نیمه تمام استان را هموار کرد .

هرچند برخی از منتقدین بدون توجه به مصوبات این سفر ،مغرضانه سفر معاون رییس جمهور به استان را عاری از دستاورد اعلام کرده اند ،اما مصوبات این سفر گویای واقعیتی بر خلاف ادعای منتقدین است ،چرا که تصویب 2000میلیارد تومان برای حوزه های گوناگون اشتغال ،عمران ،کشاورزی و آبرسانی موید مثمر ثمر بودن این سفر برای استان است.

صزفنظر از اینکه باید فضا برای بیان انتقاد در حوزه های گوناگون باز باشد ،اما این نکته را هرگز نباید از قلم انداخت که در شرایط حساس کنونی که کشور با خشکسالی اعتبار ومنابع روبروست ،سفر معاون رییس جمهور به استان ایلام و تصویب این حجم از اعتبارات نه تنها فرصتی مغتنم برای استان به حساب می آید بلکه برگ برنده ایست که براساس آن بتوان نقاط امید بخش دولت ونظام را برای مردم تشریح کرد .

اینکه در شرایط کنونی که حساسیت آن کمتر از دوران جنگ تحمیلی نیست ،در مصاف شدید ونفس گیر آمریکا با کشور ودر هنگامه تحریمهای سخت که منابع کشور رابه صفر رسانیده است ،برخی بدون در نظر گرفتن مصلحت کشور همچنان در مسیر رقابت های سیاسی وجناحی در راستای ناکارآمد جلوه دادن دولت مستقر ،دستاوردهای جاری را نادیده گرفته و آن را ناچیز جلوه دهند ،اقدامی در مسیر کمک به اهداف تحریمی آمریکا یعنی ناامید سازی مردم  قلمداد می شود.

بنابراین ضروریست در چنین شرایطی بدون ملحوظ دانستن اختلافات سیاسی و دیدگاهی تنها به منفعت کشور اندیشیده ودر راستای تزریق امید به مردمی که شرایط تحریمی زندگی آنان را با سختی ومشقت مواجهه ساخته است ،دستاوردهای دولت را برای مردم تشریح نموده و از موضعگیری های،غیرقابل اجرا ،بی نتیجه ،فاقد چارچوب ،غیر همساز با شرایط کشور،ناامید کننده واختلاف برانداز پرهیز کرد.تبیین دستاوردهای سفر نوبخت به استان ایلام نیز در راستای همین هدف قابل تعبیر است .

استاندار ایلام با اشاره به دستاوردهای سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به ایلام، گفت: در این سفر دو هزار میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص پیدا کرده است.

قاسم سلیمانی‌دشتکی عصر روز شنبه در نشست شورای تامین مسکن استان در محل استانداری ایلام با اشاره به سفر محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه و هیئت همراه به استان گفت: این سفر بیشتر از سفر هیئت دولت برای استان خیر و برکت داشت.

وی در ادامه گفت: در این سفر بیش از دو هزار میلیارد تومان اعتبار به طرح و پروژه‌های استان اختصاص یافته است.

سلیمانی‌دشتکی در ادامه به بخش اول مصوبات و تفاهم‌نامه های این سفر اشاره کرد و بیان کرد: برای تحقق شعار سال جهش تولید بالای ۳۷۰ میلیارد تومان اعتبار به طرح‌ها و پروژه‌های اقتصادی در استان اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: بخش دوم در ارتباط با اتمام طرح‌های اولویت دار به میزان ۲۳ پروژه با اعتبار بالای یک هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان است.

تفاهم نامه ساخت چهار هزار و ۴۶۰ واحد مسکونی در استان

استاندار ایلام از انقلاب ساخت مسکن در استان خبر داد و افزود: ره آورد سفر معاونین رئیس جمهور به استان منجر به تفاهم نامه ساخت چهار هزار و ۴۶۰ واحد مسکونی در استان شده است.

وی ادامه داد: در سفر اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به ایلام تفاهم‌نامه ساخت یک هزار و ۱۶۰ واحد مسکونی ایثارگران امضا شد، در سفر نوبخت معاون رئیس جمهور تفاهم نامه دو هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی محرومان در استان نیز منعقد شده که از این میزان دو هزار واحد در مناطق و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و ۳۰۰ واحد هم برای ۴ شهر بالای ۲۵ هزار نفر استان ساخته خواهد شد.

وی افزود: در سفر معاونین بنیاد مستضعفان کشور به استان نیز تفاهم نامه ساخت یک هزار واحد مسکونی بسته شده است.

استاندار ایلام در ادامه با بیان این مهم که در سفر مسئولان ارشد کشوری به استان بیشتر منافع عمومی استان مد نظر باشد، گفت: برای هر سفر معمولاً ده‌ها جلسه کارشناسی برگزار می‌شود و برای هر لحظه حضور مسئولان ارشد کشور در استان برنامه ریزی می‌شود، بنابراین لازم است در این زمینه توجه داشته باشیم تا در فرصت به وجود انده تمامی برنامه‌ها اجرایی شود.

وی در ادامه از سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و هیئت همراه به استان ابراز رضایت کرد و گفت: این سفر برای استان دستاوردهای ممتازی داشت و به عبارتی پرخیر و برکت بود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
فتاح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
تصویب شدن تا تخیصص یافتن فرسنگ ها فاصله است!! جوگیر نشید تابناک.
Zx
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
برای من ثابت شده اگر دولت ۲۰۰۰میلیارد در ایلام سرمایه گذاری کند حتما ۱۰۰۰برابرش را در استانهای دیگر سرمایه گذاری کرده!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار