دیدار استقلال و پاختاکور در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با شکست دو بر یک شاگردان مجید نامجومطلق پایان یافت.
کد خبر: ۹۰۳۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵ 27 September 2020

به گزارش تابناک ایلام به نقل از ایسنا، در جریان مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا دو تیم استقلال و پاختاکور ازبکستان به مصاف هم رفتند که این بازی با شکست دو بر یک آبی پوشان به پایان رسید تا شاگردان نامجومطلق با قبول این باخت، از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا کنار بروند.

نیمه اول

بازی در دقایق اولیه بیش‌تر در میانه میدان در جریان بود و دو تیم سعی داشتند یکدیگر را محک بزنند تا بتوانند موقعیت‌هایی رو دروازه یکدیگر ایجاد کنند.

در ادامه تیم پاختاکور بود که قصد داشت با نزدیک شدن به محوطه جریمه استقلال فرصت‌هایی را برای خود ایجاد کند اما مقاومت آبی‌پوشان باعث شد تا موقعیت خطرناکی در نیمه زمین استقلال ایجاد نشود.

تا دقیقه ۲۵، توپ و میدان در دست حریف ازبکستانی بود اما فرصت قابل توجهی روی دروازه هیچ تیمی ایجاد نشد. در مقابل تیم استقلال در نیمه زمین خود باقی مانده بود و در برابر فشارهای حریف مقابله کرد.

در دقیقه ۲۵ هافبک تیم پاختاکور شوتی از پشت محوطه جریمه روانه دروازه استقلال کرد که واکنش سید حسین حسینی را به همراه داشت. در ادامه ضدحمله‌ای برای استقلال ایجاد شد و دیاباته در محوطه جریمه پاختاکور قرار گرفت اما شوت او را دروازه‌بان حریف ازبکستانی مهار کرد.

در دقیقه ۳۱، استقلال به گل رسید. علی کریمی، هافبک آبی پوشان از ضربه ایستگاهی که برای استقلال به وجود آمد استفاده کرد و با یک شوت کات دار دروازه پاختاکور را باز کرد تا نتیجه بازی یک بر صفر به سود آبی پوشان پیش برود.

پس از این گل استقلال برتری نسبی نسبت به حریف خود داشت و پاختاکور در تلاش بود تا با خارج شدن از فشار استقلال فرصت‌هایی را برای خود به وجود بیاورد.

تلاش پاختاکور برای زدن گل مساوی در دقیقه ۴۳ به نتیجه رسید و چران با ضربه سر موفق شد گل تساوی این بازی را به ثمر برساند.

در پایان تلاش دو تیم برای زدن گل دیگر بی ثمر بود تا این بازی در نیمه با نتیجه یک بر صفر به سود استقلال به پایان برسد.

نیمه دوم

نیمه دوم با گل زود هنگام تیم پاختاکور آغاز شد. دردیف از اشتباه مدافعان استقلال نهایت استفاده کرد و با حضور در محوطه جریمه آبی پوشان موفق شد با یک شوت محکم دروازه شاگردان مجید نامجومطلق را باز کند و نتیجه بازی را دو بر یک به سود تیم ازبکستانی پیش بیندازد.

بعد از این گل، استقلال سعی کرد تا فشار روی پاختاکور، موقعیت هایی را روی دروازه حریف ایجاد کند اما تیم ازبکستانی با مدیریت بازی سعی داشت نتیجه بازی را به سود خود حفظ کند.

در دقیقه ۵۵ مهدی قایدی در موقعیت بسیار خوب و با جلو آمدن دروازه‌بان حریف فرصت باز کردن دروازه‌بان را داشت اما شوت کم جان این بازیکن را مدافعان پاختاکور دفع کردند. در ادامه استقلال بازهم فرصت گلزنی داشت که ارسال قایدی از سمت چپ محوطه جریمه پاختاکور، ضربه دیاباته را به همراه داشت که دروازه بان حریف مهار کرد.

آبی پوشان در ادامه حملات خود بازهم سعی داشتند به دروازه پاختاکور نزدیک شوند. در دقیقه ۸۰ این بازی، دیاباته با پاس مهدی قایدی در محوطه جریمه حریف صاحب موقعیت شد که شوت این بازیکن با اختلافی کم از دروازه پاختاکور به بیرون رفت.

استقلال در ادامه حملات خود برای زدن گل مساوی ناموفق بود و در مقابل پاختاکور ازبکستان سعی داشت تا این نتیجه را حفظ کند و در نهایت این بازی با پیروزی دو بر یک حریف ازبکستانی به پایان رسید تا این تیم پاختاکور باشد که با پیروزی در این بازی به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند.

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، روزبه چشمی، عارف غلامی، میلاد زکی‌پور، محمد دانشگر، علی کریمی، مسعود ریگی (دقیقه ۷۸- مسعود ریگی)، فرشید اسماعیلی (دقیقه ۶۸- زکریا مرادی)، ارسلان مطهری (دقیقه ۵۴- آرش رضاوند)، مهدی قایدی و شیخ دیاباته

ترکیب پاختکور: الدوربک سویونوف، فرخ سایفی‌اف، ایگور کریمتس، آنزور اسماعیل‌اف، خوجی‌اکبر علی‌جانف، عادل‌جان خاموربکوف ،سردار سابیرخودجائف، داستونبک خامداموف (دقیقه ۷۳- جواهیر سیدیکف)، جلال‌الدین ماشاریپوف، ارن دردیوک (دقیقه ۷۳- ایگور سرگئیف)، دراگان چران/ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار