سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر ۱۵۸ شهرستان در وضعیت قرمز کرونا هستند و این افزایش ابتلا و بستری به علت کووید ۱۹، کاملا با کاهش استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مرتبط است.
کد خبر: ۹۰۳۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰ 27 September 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ سیما سادات لاری درباره آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در کشور افزود: اکنون فقط استان سیستان و بلوچستان با خطر متوسط کرونا است و استان‌های فارس، هرمزگان، کردستان و خوزستان در وضعیت هشدار یا پرخطر قرار دارند و بقیه استان‌ها در وضعیت قرمز کرونا هستند.

وی ادامه داد: تعداد بستری و شیوع بیماری کووید ۱۹ در بقیه استان‌ها بالاست و تعداد شهرستان‌های قرمز کرونا در کشور از ۱۰۹ به ۱۵۸ شهرستان رسیده است.

بهترین راه مقابله با کرونا، پیشگیری است

معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: بهترین راه مقابله با ویروس کرونا، پیشگیری است و این موضوع کاملا اثبات شده که هر وقت استفاده از ماسک و میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی کاهش پیدا می‌کند، روند ابتلا و بستری به علت کووید ۱۹ افزایش می‌یابد.

لاری ادامه داد: در همه کشورها ثابت شده که برای مقابله با ویروس کرونا باید از تجمع‌ها و ترددهای غیرضروری جلوگیری کرد. هرچه تجمع‌ها بیشتر باشد، به ویروس کرونا نیز شانس بیشتری برای انتشار می‌دهیم و این موضوع در همه کشورها به اثبات رسیده است.

نظارت بر استفاده از ماسک در تهران

وی درباره مصوبات اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا در زمینه نظارت بر استفاده از ماسک در تهران اظهار کرد: کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا موظف شده که با توجه به موقعیت و وضعیت خاص تهران بزرگ، برنامه ویژه‌ای را برای ارتقای استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در اماکن و حمل و نقل عمومی تا جلسه بعدی این ستاد ارائه کند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، این برنامه باید مبتنی بر بهره‌گیری از فناوری‌های نظارتی و جریمه‌ای، بدون برخورد حضوری و قهری با مردم و همکاری ضابطان قانونی، طراحی شده و به ستاد ملی ارسال شود.

لاری ادامه داد: همچنین قرار بر این است که کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا تا جلسه بعدی این ستاد، نظام مجازات ارائه دهندگان خدمت به افراد بدون ماسک را طراحی کند.

محدودیت‌های یک هفته‌ای در شهرستان‌های قرمز

معاون وزیر بهداشت گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، در شهرستان‌های قرمز کرونا برای برخی اماکن مثل دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، مساجد، مصلی‌ها، مراکز تفریحی آبی و استخرهای سرپوشیده، باشگاه‌های بدن‌سازی، سینما و تئاتر، موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، کافه، قهوه خانه، باغ وحش و شهربازی، محدودیت‌هایی برای مدت یک هفته توسط ستادهای استانی کرونا و با تصویب وزرای کشور و بهداشت اجرا می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: البته قرار بر این است که در مورد محیط‌های آموزشی هماهنگی موردی با وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم و تحقیقات و فناوری و روسای حوزه‌های علمیه نیز انجام شود./ح

 

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار