مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: ۱۲ حفار غیرمجاز با بازدیدهای نظارتی محسوس و غیرمحسوس در سه ماه گذشته توسط نیروهای یگان حفاظت از آثار تاریخی و فرهنگی استان دستگیر شدند.
کد خبر: ۹۰۴۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰ 27 September 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ عبدالمالک شنبه‌زاده اظهار داشت: در این مدت ۱۰ قلم اشیای تاریخی و۲ دستگاه فلزیاب در استان نیز کشف و ضبط شده است.

وی افزود: در سه ماهه دوم سال جاری یک هزار و ۶۴۵ مورد بازدید و سرکشی از آثار تاریخی استان توسط نیروهای یگان حفاظت در راستای صیانت و حفاظت از آثار و بناهای تاریخی انجام گرفته است.

شنبه‌زاده گفت: در سه ماهه دوم سال ۷۴۱ پروانه تولید انفرادی صنایع ‌دستی در ایلام برای متقاضیانی که دارای تخصص، تجربه و آشنایی به فرایند تولید و توانایی ساخت محصول دریکی از رشته‌های صنایع‌ دستی بوده‌اند صادر و تمدید شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام گفت: متقاضیان پس از گذراندن دوره‌های آموزشی و کسب مهارت‌های اولیه تحت نظر این اداره، موفق به دریافت این مجوزها می‌شوند.

شنبه‌زاده در خصوص بخش گردشگری نیز اظهار داشت: در یک سال گذشته ۵۶ پروانه بهره برداری برای تأسیسات گردشگری در استان مجوز صادر شده است.

وی افزود: در یک سال گذشته و پیش از شیوع کرونا بیش از ۲۹ هزار گردشگر در استان اسکان داشتند که از این تعداد چهار هزار و ۴۰۰ گردشگر خارجی بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام تصریح کرد: با شیوع کرونا ۵۵۱ میلیارد ریال خسارت به تاسیسات گردشگری استان وارد شده است.

استان ایلام یک هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری دارد که ۷۷۴ اثر آن تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده که از این تعداد ۷۳۷ اثر تاریخی، ۲۴ اثر معنوی، ۶ اثر طبیعی و هفت اثر نیز مکان رویداد دفاع مقدس است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار