نماینده حوزه انتخابیه دهلران؛
نماینده حوزه انتخابیه دهلران در مجلس شورای اسلامی گفت : لزوم احداث نیروگاه تلمبه ذخیره ای ۱۰۰۰مگاواتی بدره و سد تنظیمی سیمره دره شهراز از مطالبات به حق مردم این دوشهرستان است.
کد خبر: ۹۰۴۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷ 29 September 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ بهزاد علیزاده  در دیدار با بهروز مرادی مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت : بهره برداری از این دو پروژه باعث رونق تولید و اشتغالزاییواز همه مهتر جلوگیری از مهاجرت در منطقه می شود

وی بیان داشت : یکی از مطالبات مهم کشاورزان پایین دست سد سیمره احداث سد تنظیمی می باشد چرا که عدم احداث پروژه یاد شده باعث شد در بارندگی‌ها و یا باز شدن گاه و بی گاه دریچه سد، خسارت‌ بالایی به زمینهای کشاورزی مرغوب منطقه و پمپاژهای حاشیه این رود وارد شود.

علیزاده تصریح کرد : متاسفانه عدم احداث این سد علاوه بر ضرر مالی بالا عملا تولید را در شهرستان دره شهر بعنوان یکی از قطبهای مهم کشاورزی‌ استان با مشکل مواجه کرده است.

وی به احداث نیروگاه تلمبه ذخیره ای شهرستان بدره اشاره کرد، گفت : ایجاد این نیروگاه علاوه بر تولید ۱۰۰۰ مگاوات برق، اشتغالزایی خوبی در منطقه ایجاد و مانع مهاجرت نیروی کار از منطقه شود وامیدواریم با مساعدت وزارت نیرو زمینه اجرای این دو پروژه فراهم تا قدم مثبتی در بحث اشتغال و تولید ، مطابق شعار سال رهبری انجام گیرد .

در این دیدار مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: پیگیری وبرنامه ریزی این دو پروژه مهم در دستور کار قرار خواهد گرفت./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار