کد خبر: ۹۰۴۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳ 29 September 2020

به گزارش تسنیم؛ به دنبال تشدید درگیری‌ها میان نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه قره‌باغ که تاکنون ده‌ها کشته و زخمی بر جای گذاشته است، اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد فردا سه‌شنبه در یک نشست اضطراری که به درخواست آلمان و فرانسه برگزار می‌شود، به بحث و تبادل نظر در خصوص درگیری نظامی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان خواهند پرداخت.

درگیری میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان جان دست ‌کم 16 نظامی و چندین غیرنظامی را در روز یکشنبه گرفت که این سنگین ‌ترین درگیری میان دو طرف از سال 2016 بود و بحث نگرانی درباره ثبات در منطقه قفقاز جنوبی را ایجاد کرده است که کوریدور خط لوله‌های حامل نفت و گاز به بازارهای جهانی است.

روز گذشته وزارت دفاع ارمنستان هشدار داد که در صورت لزوم از همه نوع تسلیحات نظامی، از جمله جنگنده‌های سوخو-30 برای پاسخ‌گویی به حملات جمهوری آذربایجان استفاده خواهد شد.

وزارت دفاع آذربایجان نیز با انتشار تصاویر هوایی از انهدام تانک و خودروهای زرهی ارمنستان در درگیری‌ها هشدار داد که در صورت ادامه حملات از سوی ارمنستان،  نیروهای جمهوری آذربایجان نیز حملات متقابل انجام خواهند داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار