رئیس دبیرخانه کارگروه تخصصی سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر تهیه واکسن آنفولانزا از مراکز مجاز، گفت: حتما باید تاریخ درج شده روی آن 2020 و 2021 باشد.
کد خبر: ۹۰۴۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶ 29 September 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،حسین بیگلری در خصوص همزمانی بیماری آنفولانزا با کرونا، اظهار داشت: ویروس کرونا با عنوان کووید ۱۹ از اوایل زمستان سال گذشته با ورود در کشور چین و به دنبال آن در دیگر کشورها ایجاد شد و از آنجا که این بیماری نوپدید است و هنوز به یک‌سالگی خود هم نرسیده موجی از ابتلا در دنیا و تغییر در وضعیت زندگی افراد ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: آن‌جا که با آغاز فصل پاییز هر ساله ویروس آنفولانزا، یک همه‌گیری و عفونت‌های تنفسی ایجاد می‌کرد، امسال این نگران در مورد همزمانی آن با ویروس کرونا وجود دارد که تشخیص و افتراق این دو از هم تنها از طریق تست پی‌.سی.آر است.

رئیس دبیرخانه کارگروه تخصصی سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اضافه کرد:رعایت اصول بهداشتی (استفاده از ماسک، شست‌و‌شوی مکرر دست‌ها با آب و صابون و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی) می‌تواند نقش مهمی در پیشگیری از تمامی عفونت‌های تنفسی از جمله آنفولانزا و کرونا دارد.

وی خاطرنشان کرد: امسال از آن جا که اولین سالی است که همزمانی ویروس کرونا و آنفولانزا را داریم، باید دقت و توجه بیشتری داشته باشیم، البته ایجاد نگرانی و استرس زیادی هم نکنیم برای اینکه همه ما در کنار هم با عنوان مشارکت اجتماعی اگر اصول بهداشتی را رعایت کنیم می‌توانیم از این مرحله هم به سلامت عبور کنیم.

بیگلری اظهار داشت: کسانی که دارای بیماری مزمن، و سیستم ایمنی ضعیفی و سالمندانهستند بیشتر در معرض آنفولانزا و کرونا ااستقرار دارند، البته این ویروس‌ها کاملا جدا از هم هستند که فعلا با واکسن می‌توان آنفولانزا را کنترل کرد.

وی بر آگاهی داشتن در تشخیص واکسن آنفولانزا اصل از تقلبی، گفت: واکسن آنفولانزا طی روزها و هفته‌های آینده در داروخانه‌های رسمی یا مراکز بهداشت توزیع می شود که ضرورت دارد مردم حتما از مکان‌های معتبر و مجاز آن را تهیه و بر تاریخ درج شده روی آن دقت داشته باشند.

این مسئول باتاکید بر توجه به اینکه تاریخ اعتبار واکسن آنفولانزا مخدوش نباشد، اضافه کرد: روی واکسن آنفولانزا حتما باید تاریخ 2020 و 2021 درج شده باشد که نشان دهنده این است که طی زمستان امسال و اوایل بهار سال گذشته تولید شده و می‌تواند ایجاد ایمنی کند این واکسن باید در اولین فرصت بعد از تهیه تزریق شود.

وی در پایان بر رعایت نکات بهداشتی همچنان تاکید کرد و گفت: اجازه دهیم که واکسن آنفولانزا به دست کسانی برسد که نیاز مبرم به تزریق آن دارند.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار