فرماندار مهران:
فرماندار مهران با اشاره به توسعه جنگل کاری در بیابان های این شهرستان، گفت: ۳۲ هزار هکتار جنگل دست کاشت در شهرستان مهران وجود دارد .
کد خبر: ۹۰۵۰۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴ 30 September 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ اسد قاسمی اظهار کرد: جنگل کاری‌های انجام شده از سوی اداره کل منابع طبیعی استان و شهرستان در مناطق بیابانی و استقرار پوشش گیاهی در منطقه، از گردوخاک جلوگیری کرده است.

وی بیان کرد: شهرستان مهران ۲۵۷ هزار هکتار وسعت دارد و ۹۰ درصد عرصه‌های آن ملی و طبیعی است که ظرفیت بالایی برای اجرای طرح‌های زیست محیطی دارد.

قاسمی افزود: در سال‌های گذشته تنها چهار هزار هکتار از اراضی کشاورزی واگذار شده و با تکمیل سامانه گرمسیری حدود پنج هزار و ۸۰۰ هکتار از این عرصه‌های ملی به مردم این شهرستان واگذار خواهد شد.

وی اظهار داشت: در کل استان حدود ۶۰ هزار هکتار جنگل دست کاشت وجود دارد که از این میزان ۳۲ هزار هکتار در شهرستان مهران است و این گام مهمی برای بحث شعار سال رهبری و اقتصاد مقاومتی است.

فرماندار شهرستان مهران افزود: ۱۵۰۰ هکتار از کانون‌های بحرانی کشور عراق که مشکلات گرد و غبار برای شهرستان ایجاد کرده بود با تلاش و همت منابع طبیعی استان و شهرستان نهال کاری شده است.

قاسمی به تولید سالانه چهار میلیون اصله نهال در نهالستان مهران اشاره کرد و گفت: این نهالستان ظرفیت بسیار مناسبی برای احیا و پوشش جنگلی شهرستان و تامین نهال مورد نیاز شهرهای استان است.

وی گفت: اجرای طرح‌های آبخیزداری در سطح پنج هزار هکتار از اراضی ملی با هدف کنترل سیل و روان آب شهرستان صورت گرفته است.

 

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
دروغ محضه!!! از طريق گوگل ارث میتونید سطح چنگلکاری رو حساب کنید!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار