مدیرکل تعاون روستایی ایلام:
مدیرکل تعاون روستایی ایلام، گفت: از سال 92 تا سال 98، ۳۶ هزار و ۳۰۰ تن فرآوری بذر در بین کشاورزان استان ایلام، توزیع شده است.
کد خبر: ۹۰۵۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵ 03 October 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ محمدناصر ناصری مدیرکل تعاون روستایی ایلام، گفت: سازمان تعاون روستایی با تدوین ساختار نظام مند برای فعالیت در بخش کشاورزی اعم از زنبورداران، مرغداران، دامداران و... زمینه اشتغال مولد زود بازده و افزایش تولید را فراهم کرده است.

وی افزود: از سال ۹۲ تا ۹۸ یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی، نهاده‌های دامی و مواد سوختی از سوی تعاونی‌های کشاورزی استان خرید یا توزیع شده است.

مدیرکل تعاون روستایی ایلام، اظهار کرد: این استان دارای یکی از مرغوب‌ترین و باکیفیت‌ترین عسل‌های تولیدی در کشور است که ایجاد کارگاه‌های فرآوری عسل نیز از دیگر برنامه‌های تعاون روستایی در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی است.

ناصری ادامه داد: برندسازی محصولات تولیدی استان، ساماندهی بهره برداران و تعاونی‌ها، تکمیل زنجیره‌های تولید، ایجاد صنایع تکمیلی و تبدیلی، همکاری در شناسایی بازارهای خرید و صادرات از جمله موارد مهمی است که در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی و دستگاه‌های تابعه از جمله تعاون روستایی قرار دارد.

وی اضافه کرد: همچنین از سال 92 تا 98، 36 هزار و 300 تن فرآوری بذر در بین کشاورزان استان توزیع شد همچنین ۲۲۸ میلیون لیتر مواد سوختی برای بهره برداران حوزه کشاورزی توسط تعاون روستایی انجام گرفته است.

ناصری گفت: برخی ارقام و محصولات خاص استان که دارای قابلیت صادارات هستند از جمله زعفران و رب گوجه فرنگی در بازار بورس عرضه می‌شود.

مدیرکل تعاون روستایی ایلام، ادامه داد: با توجه به اجرای طرح‌های ملی در استان از جمله طرح کرخه ایلام، رودخانه‌های مرزی و استقرار سامانه گرمسیری، این مدیریت در ۸۰ هزار هکتار از اراضی تحت پوشش طرح‌های فوق‌الذکر نسبت به استقرار الگوهای نظام بهره برداری در قالب شرکت‌های تعاونی تولید به منظور حراست و حفاظت از سرمایه گذاری انجام شده در منطقه اقدام کرده است./ح

 

فارس

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
این موارد چه ربطی به سازمان تعاون روستایی ایلام دارد؟ تعاون روستایی ایلام نه تولید کننده عسل است نه بذر نه توزیع کننده آنها...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار