فرماندار مهران :
فرماندار شهرستان مهران گفت : یکی از خواسته های عمومی مردم در شهرستان مهران که در کمسیون انرژی مطرح شد تسریع در اجرای پروژه نفت چنگوله بود.
کد خبر: ۹۰۶۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹ 04 October 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ اسد قاسمی در گفتگو با خبرنگار ما بیان داشت : در سفر اخیر کمسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به شهرستان مهران تسریع در اجرای پروژه های نفت وگاز در این شهرستان بود.

وی بیان داشت :باتوجه به بیشرفت 97درصدی میدان نفتی سلوک آذر یکی از موضوعاتی که دغدغه مدیران شهرستان است تعدیل 2هزار نفر نیروی کار آموزش دیده در این پروژه است که با تسریع در پروژه نفتی چنگوله می توان زمینه اشتغال آنها را فراهم کرد.

قاسمی بیان داشت : یکی از دغدغه های ما بیکاردر این شرایط کرونایی و بد اقتصادی بیکار شدن جوانان وشاغیلین در پروژه های نفتی منطقه است که این دغذغه در جلسه با اعضای کمسیون انرژی مجلس شورای اسلامی مطرح شد .

فرماندار شهرستان مهران گفت : یکی دیگر از موضوعات مهمی که در جلسه اعضای کمسیون انرژی مجلس مطرح شد تسریع در فعالیت سد گاوي بود .

وی اظهار داشت : این سد با حجم مخزنی 47.7 میلیون مترمكعب و با هدف كنترل و ذخیره‌سازی جریان نابه هنگام و سیلاب‌های ورودی و توزیع مناسب آب چهار هزار هكتار از اراضی كشاورزی از طریق احداث شبكه آبیاری و زهكشی با 20درصد پیشرفت فیزیکی به خاطر سامانه گرمسیرتعطیل شده است.

وی به نقش سد گاوی در توسعه پایدار شهرستان مهران اشاره کرد گفت : با شروع مجدد عملیات اجرایی مشكلات كمبود آب شرب مهران بخصوص در زمان اربعین در بخش های كشاورزی، و صنعت بر طرف خواهد شد .

قاسمی بیان داشت : راه اندازی مجدد این سد علاوه بر بالا بردن راندمان کشاورزی افزایش تولید زمینه رونق اشتغال و گردشگری را می‌تواند برای این شهرستان مرزی به ارمغان بیاورد .

فرماندار مهران گفت : خوشبختانه اعضای کمیسیون انرژی وعده پیگیری این را در جلسه دادند هرچند استاندار توامند استان پیگیری ها و مکاتباتی با وزیر نیرو در این راستا داشته که امیدواریم با پیگیری اعضای کمیسیون انرژی مجلس نمایندگان استان و استاندار توانمند این پروژه مجدد فعالیت خود را شروع کند تا شاهد رونق اشتغال و از همه مهمتر توسعه عمران آبادانی در شهرستان مرزی مهران باشیم./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار