آیین افتتاح پروژه آبرسانی به ۱۵۰ هکتار از زمین های کشاورزی روستای ملگ آباد شهرستان ملکشاهی استان ایلام به نمایندگی از دو هزار و ۷۴۸ طرح محرومیت زدایی سراسر کشور در ارتباط ویدیو کنفرانس با رییس جمهوری با حضور استاندار ایلام ،رییس سازمان بسیج سازندگی کشور ، فرمانده سپاه استان ایلام و دیگر مسئولین امروز افتتاح گردید .
کد خبر: ۹۰۶۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۵ 05 October 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ رییس سازمان بسیج سازندگی در حاشیه افتتاح این طرح  گفت:امروز به دستور دکتر  روحانی دو هزار و ۷۴۸ طرح محرومیت زدایی با اعتبار ۲ هزار میلیارد ریال و ۱۶۰ طرح و ۲۱۰ هزار کارگاه در حوزه اقتصاد مقاومتی با پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

 سردار پاسدار محمد زهرایی یادآور شد : هم اکنون ۲۴ هزار گروه جهادی با ۶۰۰ هزار عضو در کشور فعال است.

 وی افزود: این سازمان سالانه هشت هزار طرح محرومیت زدایی را در مناطق محروم و روستاهای کشور با همکاری دستگاه های اجرایی به سرانجام می رساند.

احیای ۳۰ هکتار از اراضی شیب دار و ۱۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی درملکشاهی

سردار جمال شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمومنین( ع) استان ایلام نیز در حاشیه این  افتتاح  گفت: این کار یک اقدام جهادی و سخت بوده  که از 200 متر اختلاف ارتفاع  جاده دسترسی به طول 2 کیلومتر ایجاد گردید تا آب از چمشه ای  که  به"بی‌خیره" معروف بود  و سالها بلا استفاده رها شده بود  امروز با همت نیرو های جهادی سپاه به  منشا خیر و برکت برای اهالی این روستا تبدیل شده است .

 وی با اشاره به احیای ۳۰ هکتار از اراضی شیب دار و ۱۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی در این منطقه افزود: اجرای طرح پرورش ماهی کپور در مخزن ۴۵۰۰ مترمکعب و  اشتغال ۱۶۰ نفر به صورت مستقیم و به دنبال آن مهاجرت معکس که  همواره مورد اهمیت بوده را در پی داشته است .

سردار شاکرمی بیان داشت : احداث این پروژه در سال 96 آغاز گردید  و   سیستم آبیاری تحت فشار جهت آبیاری  ۱۵۰ هکتار از اراضی توسط جهاد کشاورزی ایجاد گردید  و همچنین خط انتقال برق مورد نیاز این پروژه به طول 6 کیلومتر توسط نیرو های شرکت برق و سپاه صورت گرفت .

وی افزود: ظرفیت حوضچه برداشت آب و حوضچه ثانویه 3 هزار متر مکعب است و اختلاف ارتفاع چشمه تا حوضچه ثانویه 200 متر بوده که سپاه پاسداران 1/5 میلیارد برای این پروژه هزینه کرده است.

فرمانده سپاه استان ایلام یادآور شد: در پل شکسته نزدیک به 40 هکتار باغات حجمی نیز در دست اقدام است، مجموعه محرومیت زدایی سپاه دست به دست هم داده‌اند تا چنین کارهای سختی انجام گرفته شود.

وی ضمن تشکر از صبر مردم شهرستان ملکشاهی  برای به بار نشستن این پروژه یادآور شد:  این پروژه به مردم دیار تقدیم می کنیم که یک روز فرزندانشان را به جبهه‌ها اعزام کردند و شهید ، جانباز و آزاده شدند  و امروز ما نیز  وظیفه خود را انجام داده و در کنار همین مردم خواهیم ماند .

 
همکاری بسیار خوبی در تمام زمینه ها با مجموعه سپاه و بسیج داریم 
 
قاسم سلیمانی دشتکی در حاشیه مراسم افتتاح همزمان ۲۷۴۸ طرح روستایی عمرانی استان که با دستور رئیس جمهور و با حضور سردار زهرایی مسئول بسیج سازندگی کشور برگزار شد گفت: طرح احیای قنوات قدیمی در بالادست روستای گلان در شهرستان مهران که با همکاری سپاه انجام می‌شود از پروژه های مهم و کم نظیر ما در سطح کشور است که بیش از ۱۵۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان را تحت پوشش خود قرار دهد.
 
استاندار ایلام با عنوان این مطلب که اجرای طرح احیای قنوات در ایلام از طراحی‌های ناب و الگو در کشور است، اظهار داشت: طرح مهم دیگر احیای قنات در روستای امیرآباد مهران است که این هم از کارهای بسیار ارزشمند در استان است که ۱۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی را آبی خواهد کرد.
 
وی با اشاره به این موضوع که در تمامی زمینه ها همکاری بسیار خوبی با مجموعه سپاه و بسیج داریم، تصریح نمود: این همراهی و همکاری از جمله در حوادث و بلایای طبیعی، طرح های محرومیت زدایی، اشتغالزایی، فعالیت‌های عمرانی و کشاورزی و ... بعنوان یک نمونه و الگوی بی دیل در کشور قابل طرح است./م
 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار