مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام:
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: در نیمه نخست امسال، ۱۸ میلیون و ۱۳۳ هزار خودروی سبک و سنگین در جاده‌های این استان تردد کردند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷ درصد کاهش دارد.
کد خبر: ۹۰۷۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰ 10 October 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ نورالله دلخواه اظهار داشت: بیشترین میزان تردد در این مدت در محور ایلام - ایوان با بیش از ۸۴۶ هزار تردد توسط سامانه های تردد شمار ثبت شده است.

وی افزود: بر اساس نتایج استخراج شده از سامانه های ترددشمار سهم وسایل نقلیه سنگین از کل تردد در محورهای مواصلاتی استان یک میلیون و ۸۴۴ هزار است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۲ درصد کاهش را نشان می دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام یادآور شد: همچنین در این مدت( ابتدای امسال تا پایان شهریورماه) بیش از ۳۵۳ هزار مسافر در قالب ۵۴ هزار و ۱۷۹ سفر در استان ایلام جابجا شده است.

دلخواه اضافه کرد: با توجه به شیوع کرونا نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۷ درصد سفرها و ۷۹ درصد مسافران در استان کاهش یافته است.

دلخواه با بیان اینکه در پی شیوع کرونا تمامی پروتکل‌های بهداشتی به صورت جدی رعایت می‌شود، یادآور شد: استفاده از ماسک در همه وسایل حمل و نقل عمومی بین‌شهری و پایانه‌های مسافری اجباری و الزامی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام تاکید کرد: هم‌اکنون فروش اینترنتی یا حضوری بلیط وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی انجام می‌شود.

بیش از هزار و ۲۸۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی شامل اتوبوس، مینی بوس و سواری بین شهری در استان فعالیت دارند.

استان ۲۰ هزار کیلومتر مربعی ایلام در غرب کشور و همسایگی عراق دارای ۱۱۱ کیلومتر بزرگراه، ۶۷۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۹۱ کیلومتر راه فرعی و یک هزار و ۶۴۸ کیلومتر راه روستایی است.

توپوگرافی خشن، وجود ناهمواری و پستی و بلندی فراوان در کنار کوهستانی بودن بخش عمده‌ای از ایلام باعث شده است این استان در مقایسه با دیگر مناطق کشور حتی استان‌های همسایه از حیث راه از کم توسعه‌ یافته‌ترین مناطق باشد./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار