به نوعی باید گفت این دستگاه پرروشی وفکری به حیات خلوت سیاسیون ومدیران آموزش وپرورش تبدیل شده است ،هرگاه مدیری از آموزش وپرورش استان بدلایلی عزل شده بهترین جا برای اتمام دوران خدمت وبازنشسته شدن با حقوق مدیرکلی ،همین کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان بوده است ،به تعبیری باید آن را کانون تثبیت حقوق مدیریتی در دوران بازنشستگی نام نهاد !
کد خبر: ۹۰۷۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۸ 11 October 2020

تابناک ایلام::یکی از معایب ونواقص موجود در ساختار مدیریت کشور که از دیرباز آسیبهای زیادی را متوجه بخش های مختلف جامعه نموده وابتر ماندن سیاستگذاری ها در حوزه های سیاسی ،فرهنگی ،اقتصادی واجتماعی را رقم زده است ،نادیده گرفتن نقش یک سیستم مهم واثرگذار و کم اهمیت نشان دادن آن در حوزه متعلق به خود است .

شفاف تر بگوییم در سیستم مدیریت کشوری در حوزه های گوناگون شاهد ایجاد ساختارهای مدیریتی و تشکیلاتی هستیم که براساس یک کار کارشناسانه برای تاثیرگذاری در جامعه هدف یا براساس یک سیاستگذاری دراز مدت در ساختار مدیریت تعریف شده اند ،اما بی توجهی به نحوه مدیریت آنها باعث شده تا آن سیستم کارآیی خود را از دست داده ویا اینکه در تحقق اهدافش موفق عمل نکند.

یکی از این دستگاهها کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان است ،دستگاهی مهم واثر گذار که اگر درست مورد توجه قرار گیرد می تواند در دراز مدت قوام دهنده فرهنگ،رشد وبلوغ فکری افراد جامعه باشد ،اگر به کادرسازی دراین سیستم توجه شود و مقوله مدیریت آن جدی گرفته شود سیاستگذاری آن می تواند منشاء تحول در حوزه های گوناگون جامعه شود.

اما این سالها هرگز اینگونه نبوده است ،این دستگاه مهم واثرگذاری فرهنگی وپرورشی به جهیزیه سیاسی مدیران ونمایندگان تبدیل شده است .به جای اینکه بهترین وکارکشته ترین مدیران در راس آن گمارده شود تا سیستم را به نحوه درست وبایسته در راستای اهداف تعریف شده هدایت نماید ،یا از آن بعنوان جهیزیه سیاسی یاد شده واز افراد سیاسی در آن بهره گیری شده است یا اینکه مدیران ورشکسته دستگاههای اجرایی را به آنجا گسیل داشته اند.

به نوعی باید گفت این دستگاه پرروشی وفکری به حیات خلوت سیاسیون ومدیران آموزش وپرورش تبدیل شده است ،هرگاه مدیری از آموزش وپرورش استان بدلایلی عزل شده بهترین جا برای اتمام دوران خدمت وبازنشسته شدن با حقوق مدیرکلی ،همین کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان بوده است ،به تعبیری باید آن را کانون تثبیت حقوق مدیریتی در دوران بازنشستگی نام نهاد !

اینک که مدیریت این دستگاه در آستانه بازنشستگی قرار گرفته است ،زمزمه هایی به گوش می رسد مبنی بر اینکه قرار است یکی دیگر از مدیران معزول آموزش وپرورش استان در راس این دستگاه قرار گیرد . این درحالیست همین کانون از بهترین وکارکشته ترین ظرفیت ها برخوردار است که مدارج مدیریت تخصصی را در همین سیستم به صورت پلکانی آموخته اند .

بنابراین از مدیران استان انتظار می رود با تغییر نگاهشان به کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مسیر را برای رشد و اعتلای فکری فرزندان مردم باز گذارند . اولا مدیریت ملک طلق پدری کسی نیست که اگر فلان فرد در فلان دستگاه بدلایلی عزل شد حتماباید سالهای پایان دوره خدمت را در همین کانون بگذراند! دوما اینکه نباید اهداف کلان این دستگاه قربانی مطامع فردی وباندی وسیاسی افراد شود . باور کنید اگر نگاه مسئولین به دستگاههای فرهنگی وپرورشی اینقدر سطحی ومنفعت طلبانه وسیاست محورانه نبود ،الان  کشور وضعیتی به مراتب بهتر از زمان حال داشت !

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
فرهنگی مظلوم
|
Japan
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
آخ و صد داخ
معزولان خودشان کم بودن حالا یه بی ربط دیگه بهشون اضافه شد اگر این واقعیت داشته باشه بنظر می رسد باید خیلی پشت پرده ها و زد و بندها را رو کرد
داستان فقط انتصاب معزولان نیست و دلایل اصرار بر انتصاب بلکه شبیه فیلم بازی کردن سلبریتی هاست.
حالا کی به چی و کجا وصله و چرا و چگونه را بوقتش میگوییم
کانونی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
خانم نماینده بهتر است دست از سر کانون بردارد. اون خانمی که قراره بیاد از کودکان و نوجوانان و مدیریتش چی میفهمه. ایشان ظاهرا شاخه به شاخه پریدن از نماینده اصولگرا به اصلاح طلب و دوباره به اصولگرا بهش ساخته و دارد ورژن آن را در مدیریت امتحان میکند. جالب اینه که میگن خانم نماینده در انتصابات دخالت نمی کنه ولی فعلا بزور ایشون را در آ.پ نگه داشته تا جامه مدیریت به بالایش بدوزد. شیوه جدید عدم دخالت نماینده جنسیتی
ناشناس
|
Korea, Republic of
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
به عنوان یک فرهنگی از دادن رای به این خانم بشدت پشیمانم. رای دادیم که از عزل شدگان بی خاصیت دفاع کند. این دوره هم زود میگذرد خانم نماینده. رای دوره بعدتان دیدنی است. این بود اون حرف های قشنگ بهت رای دادیم تا حامی خانم های عزل شده بشی. متاسفم برای خودم و انتخابم
علیمرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
واقعا خانم نماینده خیلی زود قافیه را باخت و خودشو رو کرد.
من ازش حداقل انتظار داشتم یکسال مردمی باشه بعد جنس اصل خودیتشو رو کنه ولی متاسفانه یک هفته هم دوام نیاورد.
وجدانا تو انتخابات دقت فراوانی کنید.
به خدا قسم رای ندادن از انتخاب این ریاکاران بهتره و بنفعتره.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار