جلسه امروز شورای اداری این شهرستان باهدف بررسی مسایل ومشکلات همه جانبه ایوان با حضور معاون عمرانی استاندار و دونماینده حوزه شمالی استان به همین موضوع اختصاص یافت تا  امیدها  برای برون رفت ایوان از گرداب بی مهری ها وبی توجهی ها پررنگ شود.
کد خبر: ۹۰۸۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۸ 11 October 2020

ایوان دربین مناطق استان ایلام ،یکی از با سابقه ترین ها از حیث شهرنشینی است ،مردمی با فرهنگ که ریشه تمدن ومدنیت آن را می توان در آثار فاخر وکهن تاریخی این مرز وبوم از سیاهگل تا سید عبدالله یافت ،شهری زیبا وبا افتخار که بدلیل برخی بی مهری ها نتوانست آنچنان باید وشاید توسعه یافتگی و مدنیت را به رخ بکشد .

به گزارش تابناک ایلام ؛از سالهای گذشته همواره تلاش هایی را برای زدودن غبار محرومیت و زنگار بی مهری نقش بسته بر چهره شهر تاریخی ایوان شاهد بوده ایم ،اما همواره این تلاش ها به فرجام مورد خواست مردم این سامان نرسید. در آحرین بار وضیعت شهر و مبلمان کهنه و رنگ ورو رفته این شهر داد نماینده عالی دولت در استان را نیز در آورد .

تلاش ها بر این متمرکز شد تا ایوان به کانون توجه مسئولین استان ونمایندگان قرار گیرد شاید با تغییر زوایه دید مسئولین به این شهر ، بازگشت ایوان به مداری که حق شهروندان با دانش اوست را شاهد باشیم.

جلسه امروز شورای اداری این شهرستان باهدف بررسی مسایل ومشکلات همه جانبه ایوان با حضور معاون عمرانی استاندار و دونماینده حوزه شمالی استان به همین موضوع اختصاص یافت تا  امیدها  برای برون رفت ایوان از گرداب بی مهری ها وبی توجهی ها پررنگ شود.

س سارا فلاحی نماینده محترم مردم استان در جلسه شورای اداری شهرستان ایوان اظهار داشت  :شهرستان ایوان همانند دیگر مناطق استان دارای  اعتبارات و ردیف بودجه هایی است ،اما این میزان برای شهرستان 53 هزار نفری ایوان با انبوهی از ظرفیت ها وپتانسیل های کفایت نمی کند 

فلاحی با اشاره به ضرورت افزایش راههای مواصلاتی استان گفت  : اشکالی در این دیده نمی شود که استان از چند راه مواصلاتی برخوردار باشد . یک زمانی نمایندگان ادوار  وقتی دیدند این  شهرستانی مثل ایوان  نماینده ندارد  بودجه ونگاه کافی به این شهرستان را از خود دریغ کردند  ،لازمه رفع محرومیت از این شهرستان ودیگر نقاط استان عدم توقف وفعالیت وکار جهادی وانقلابی است .


نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی افزود :شهرستان ایوان از جیث ابتلای به کرونا شهرستان دوم است  که حقیقتا تخصیص واستقرار دستگاه سی تی اسکن  در این شهرستان واجب و حیاتی است چرا که کادر درمان این شهرستان با امکانات محدود  جوابگوی این حجم از بیمار نخواهد بود .


وی ادامه داد : شهرستان ایوان دارای جوانان مستعد وتحصیل کرده فراوانی است که متاسفانه بدلیل نبود فرصت شغلی شاهد روی آوردن برخی از آنان به پدیده شوم خودکشی هستیم واین موضوع در این برهه حساس می تواند نگران کننده باشد.


این نماینده مجلس بیان داشت:یکی از مطالبات مغفول مانده شهرستان ایوان ،بهسازی جاده ارتباطی سومار است که هم می تواند تسهیل کننده حضور مردم در مناطق بکر تفریحی این منطقه باشد هم اینکه مشکلات  تردد مردم به سومار را کاهش دهد.

علی اکبر بسطامی دیگر نماینده استان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به فاصله گرفتن شهرستان ایوان از مسیر توسعه، گفت: وضعیت امکانات شهرستان مناسب نیست.

علی اکبر بسطامی ظهر یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان ایوان اظهار کرد: تمام مسئولان اعم از استاندار، مدیران اجرایی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام به همراه هر سه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بدون هرگونه اختلاف و یا دشمنی، یکدل و یکصدا با وحدت و برادری تنها برای توسعه و رفع مشکلات مردم تلاش می‌کنند.

وی با ابراز نگرانی از نحوه معرفی استان و ارائه گزارش عملکرد به مرکز، اظهار کرد: همه دولت‌ها و نمایندگان ادوار مختلف برای رشد استان تلاش کرده و اقدامات آنها قابل ستایش است، اما یک نکته مهم وجود دارد، باید در ارائه آمارها دقت و انصاف رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه نباید اجازه دهیم اتفاقی که بعد از جنگ رخ داد، دوباره تکرار شود، گفت: بسته شدن پرونده بازسازی که استان ایلام بالاترین آسیب و خسارت‌ها را از جنگ دید، ناشی از ارائه آمارهای اشتباه و اعلام پایان بازسازی توسط مسئولان وقت بود.

بسطامی اظهار کرد: این در حالی است که با گذشت بیش از دو دهه از جنگ هنوز برخی استان‌ها از این محل بودجه و منابع دریافت می‌کنند، بنابراین آن تصمیمات اجحاف بزرگی در حق مردم مظلوم استان محسوب می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم با اشاره به سه عامل مهم در ایجاد شکاف توسعه‌، تصریح کرد: ضعف ساختاری در نحوه تخصیص بودجه که بر مبنای چانه زنی استوار است، نابرابری در توزیع امکانات و منابع در سطح استان‌ها و همچنین در سطح شهرستان‌ها و همچنین عدم اجرای قوانین موجود، به عنوان سه عامل مهم در ایجاد فاصله در شاخص توسعه یافتگی استان‌ها دخیل هستند.

وی گفت: شهرستان ایوان با وجود پتانسیل و ظرفیت‌های مناسب در حوزه آب و خاک، طبیعت زیبا، میراث فرهنگی و نیروی انسانی تحصیل کرده از قافله توسعه یافتگی فاصله فراوان دارد.

بسطامی وضعیت زیرساخت‌های این شهرستان را بسیار نامناسب توصیف و ادامه داد: شهر ایوان به عنوان مرکز شهرستان از نبود امکانات فرهنگی، ورزشی، فضای مناسب شهری برخوردار نبوده و شایسته نیست در چله دوم انقلاب برای احداث یک کنارگذر ساده و یا آسفالت چند خیابان، جلسات و رایزنی‌های گسترده صورت گیرد.

 
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ایوانی کلهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
چه عجب ؟؟؟؟؟؟ تا نگاه قومی قبیله ای مدیران قوم ...از استان کم نشود همین آش و همین کاسه ست .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار