نیک میدانیم تریبون مقدس نماز جمعه نماد وحدت، همبستگی، برادری ومودت بوده و همچنین ابزاری برای بیان مطالبات بحق مردم است نه قرار دادن مردم در مقابل هم، که شرعا و اخلاقا دارای ایراد می باشد.
کد خبر: ۹۰۸۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۸ 26 October 2020

تابناک ایلام ، بهروز مردانی ::در خطبه های نماز جمعه این هفته، امام جمعه شهرستان دره شهر تونل کبیرکوه را متعلق به آبدانان دانسته و از ضررهای آن برای مردم دره شهر سخن راند و اعتقاد داشتند که اعتبارات این شهرستان به این پروژه اختصاص و مانع ای در اجرای پروژه های این شهرستان می باشد.

شنیدن چنین سخنانی از یک مقام رسمی و معنوی جای تعجب و سوال است که این مقام یا بی اطلاع از سیکل اعتبارات و بودجه است و یا ناخواسته بر طبل تفرقه می کوبد.

لازم به یادآور است که اولا پروژه تونل کبیرکوه یک پروژه ملی با ردیف اعتبارات مشخص و خارج از بودجه استانی و شهرستانی است و این ایده که اعتبارات یک شهرستان خرج یک پروژه می شود دور از انصاف و منطق می باشد. تونل کبیرکوه کریدوری ملی و حتی بین المللی است که شمال و غرب کشور را به جنوب متصل و دروازه عتبات عالیات به حساب می آید و فقط مختص شهرستانی خاص نیست.

ثانیا در تعریف محورهای بین شهری آمده است که حفاظت و نگهداری از راه های حوزه استحفاظی هر منطقه در حیطه وظایف آن شهرستان می باشد و اینگونه نیست که چون ما از یک مسیر کمتر استفاده و یا باب میل نیست آن را رها کرد که این نیز با توجه به مراودات اجتماعی و فرهنگی و روابط اقتصادی و خانوادگی بین دو شهرستان باور پذیر نیست.

ایشان در ادامه سخنانش به درمانگاه تامین اجتماعی اشاره و خواستار احداث این مرکز که به گفته خویش چندین سال است معطل مانده، شدند که باید گفته شود از مهمترین پارامترها و مولفه های احداث درمانگاه تامین اجتماعی، شاخص جمعیت و بعد مسافت با درمانگاه های همجاور است که این احتمال می رود شهرستان مذکور فاقد این فاکتور ها باشد لذا مطرح کردن این موضوع در این برهه از زمان چیزی جز القاء شائبه لابی گری و چیرگی تعلق خاطر بر منطق قوانین و ظوابط نمی تواند داشته باشد.

در آخر نیک میدانیم تریبون مقدس نماز جمعه نماد وحدت، همبستگی، برادری ومودت بوده و همچنین ابزاری برای بیان مطالبات بحق مردم است نه قرار دادن مردم در مقابل هم، که شرعا و اخلاقا دارای ایراد می باشد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار