تحلیل نظرسنجی‌های آمریکا همچنین توسط اکونومیست نشان میدهد که برای اولین بار فاصله ی بایدن و ترامپ به بالای ده درصد رسیده است که این نشان از شیفت قابل توجه وضعیت بایدن نسبت به ترامپ را نشان میدهد.
کد خبر: ۹۰۹۴۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱ 15 October 2020
 تابناک ایلام::تحلیل نظرسنجی‌های آمریکا همچنین توسط اکونومیست نشان میدهد که برای اولین بار فاصله ی بایدن و ترامپ به بالای ده درصد رسیده است که این نشان از شیفت قابل توجه وضعیت بایدن نسبت به ترامپ را نشان میدهد.
 
 آخرین نتایج نظرسنجی های انتخابات آمریکا در روز ۲۱ مهرماه همچنان حکایت از پیشتازی تصاعدی جو بایدن نامزد دموکرات در برابر ترامپ دارد. نتایج مدل های پیش بینی نشریه اکونومیست نشان میدهد که شانس پیروزی بایدن از قبل از اعلام اخبار بیماری کرونا از ۸۹درصد به ۹۱ درصد رسیده است. و پایگاه تحلیلی معتبر ۵۳۸ نیز این احتمال را از ۸۰درصد در لحاظتی قبل از اعلام خبر ابتلا ترامپ به کرونا از ۸۰ درصد به ۸۶ درصد در امروز رسانده است.
 
 در مجموعه ی تحلیلی معتبر در انتخابات آمریکا یکی نشریه اکونومیست و دیگری پایگاه ۵۳۸ با استفاده از اطلاعات منتشره از اصلی ترین و معتبرترین نظرسنجی های مختلف آمریکا چه در سطح ایالتی و چه در سطح ملی، به صورت روزانه آنها را تحلیل و مدل سازی میکنند و شبیه سازیهای آماری بیش از ۲۰ تا ۴۰ هزار با شبیه سازی آماری از عوامل تعیین کننده در انتخابات، نتایج احتمالی را برآورد میکنند. نتیجه ی این مدل های شبیه سازی شده نشان میدهد که وضعیت بایدن بهتر از آن چیزی است که پیش بینی میشد ونسبت به پیش از اعلام مثبت شدن تست کرونایی ترامپ، بایدن شانس بیشتری برای پیروزی داشته است. هرچند همه ی این مدل ها همچنان هشدار میدهند که ترامپ ممکن است از مزیت قدرت خود و شرایط کرونا و رای پستی و تاخیری که در شمارش آرا استفاده می شود و یا سایر روش های نامشخص، نتیجه انتخابات را تغییر بدهد و نمیتوان این انتخابات را با سایر انتخابات آمریکا مقایسه کرد. 
 
مدل برآورد شده توسط اکونومیست نشان میدهد که بایدن در بدترین سناریو ۲۲۶ رای الکترال و در بهترین حالت ۴۲۲ رای الکترال کسب خواهد کرد و با ۹۱ درصد احتمال پیروز انتخابات خواهد بود. در حالی که ترامپ با ۹ درصد شانس، در بدترین سناریو ۱۱۶ و بهترین شرایط ۳۱۲ رای  college کالج های انتخاباتی را بدست خواهد آورد. 
 
 مدلهای اکونومیست به ما میگوید که احتمالا جو بایدن با کسب ۵۳.۹ درصد آرای عمومی،  ترامپ با ۴۶.۱ درصد را شکست خواهد داد. بایدن به احتمال ۹۹ درصد رای عمومی بیشتری نسبت ترامپ با شانس ۱ درصدی نسبت به رای عمومی بیشتر، برتری دارد. بنابراین ۹۹ درصد بایدن رای بیشتری کسب خواهد کرد و به احتمال ۹۱ درصد آرا الکترال بیشتری کسب خواهد کرد و برنده انتخابات خواهد شد. هرچند مجموع آرا عمومی پیروزی در انتخابات را تضمن نمیکند. و اصل آرای کالج الکترال است.  برای پیروزی در انتخابات لازم است یک نامزد بیش از ۲۷۰ کالج الکترال( نیمی از ۵۳۸ رای)  را کسب کند. به این حساب میانه ی آرا بایدن در مدل سازی مختلف ۳۲۱ رای و میانه ی رای ترامپ ۲۱۷ است که نشان دهنده پیش بینی پیروزی بایدن در انتخابات پیش رواست. 
 
مدل های پایگاه معتبر ۵۳۸ نیز نشان میدهد که بایدن با ۸۶ درصد شانس،  آرای الکترال بیشتری نسبت به ترامپ با شانس ۱۳ درصد شانس قرار داد. برآوردی که سایت ملی مذهبی از تحلیل آمار این پایگاه  پیش از اعلام خبر تست مثبت ترامپ داشت نشان میدهد که این شانس ۸۰ درصد بود. این پایگاه تحلیلی همچنین پیش بینی میکند که اگر امروز انتخابات آمریکا برگزاری شود جو بایدن ۳۴۶ رای الکترال و ترامپ ۱۹۲ رای الکترال کسب خواهند کرد.
 
 پایگاه ۵۳۸ پیش بینی میکند که دموکرات ها اکثریت سنا را نیز از آن خود خواهند کرد و احتمالا تا ۵۵ صندلی از ۱۰۰ صندلی سنا در اختیار دموکراتها قرار خواهد گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار