در حاشیه تغییر معاونین ادارات کل استان؛
بررسی صحت ادعای نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان ایلام نیز که از قضا برخی از آنان شدیدتراز ادوار پیش رفتارهای چیپ وبی ارزش را پی گرفته وبه جای طرح نویسی برا عبور از مشکلات وتنگناها وکمک به رفع مشکلات معیتشی مردم وچالش های جدی پیش روی نظام ،در صحنه شطرنج مدیریت استان مشغول جابجایی مهره ها شده اند !
کد خبر: ۹۰۹۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸ 15 October 2020

تابناک ایلام علی اصغر اسدی  ::یکی از اختلاف بر انگیزترین موضوعات بین نمایندگان بعنوان ارکان قوه تقنینی کشور و دولت ها ،عدم اشراف یا اهتمام نمایندگان به وظایف ذاتی آنها بوده است به گونه ایکه در بسیاری از موارد همین اختلافات به حاشیه رانده شدن مباحث کلان تری نظیر توسعه وپیشرفت مناطق مختلف کشور خصوصا در مناطق کمتر توسعه یافته یا توسعه نیافته را منجر شده است .

در استان ایلام که شاخص های نماینده گزینی  وشیوه تبلیغات از سوی کاندیداها جابجا شده و همین موضوع تغییر سطح انتظارات مردم از نمایندگان را در پی داشته  باعث شده تا نمایندگان به جای تمرکز بر وظایف ذاتی خود یعنی؛ نظارت وقانونگذاری با ورود با مسایل چیپ وپیش پا افتاده ای همچون جابجایی مدیران رده های بالایی ،میانی وحتی پایینی دستگاههای اجرایی ،چهار سال عمر نمایندگی را  صرف اموری نمایند که هیچ تاثیر ملموسی در زندگی رای دهندگان ندارد.

نمایندگان  این دوره از مجلس شورای اسلامی که با شعار نفی عملکرد نمایندگان ادوار ،قرار دادن مجلس بر روی ریل واقعی  و قانونگذاری باهدف  رفع مشکلات اولویت دار مردم با چاشنی جهادی وانقلابی کار خود را آغاز کردند، از همین یکسال اول نشان دادند که آنان نیز بر مرام اسلاف خویش پایبند بوده و با پرداختن به برخی مسایل دست چندمی نظیر مداخله در امور مدیریتی استان نه تنها قطار مجلس را بر روی ریل قرار ندادند بلکه با رفتار وسکنات دون شان نمایندگی ودر تباین با شعارها  ،چرخ های لوکوموتیو این قطار  را نیز جدا کردند .

بررسی صحت ادعای نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان ایلام نیز که از قضا برخی از آنان شدیدتراز ادوار پیش رفتارهای چیپ وبی ارزش را پی گرفته ،به جای طرح نویسی برای عبور از مشکلات وتنگناها وکمک به رفع مشکلات معیتشی مردم وحل چالش های جدی پیش روی نظام ،در صحنه شطرنج مدیریت استان مشغول جابجایی مهره ها برای تضمین تمدید قدرت خود در چهار سال آتی شده اند !

از آنجاییکه تاکنون مشی مدیریتی استاندار ایلام واز سویی عدم تمایل دولت برای جابجایی مدیران در یکسال مانده به عمر دولت تدبیر وامید ،در مسیر اهداف برخی نمایندگان استان بمنظور جاگذاری مهره های مدیریتی منتسب به آنان مانع جدی ایجاد کرده است ،وکلای مردم با تغییر تاکتیک به سمت جابجایی معاونین و مدیران شهرستان ها در راستای کادر سازی در دولت آینده روی آورده اند .

تغییرات هدفمند شکل گرفته در اداره کل ورزش وجوانان استان و انتصاب برخی معاونین ومدیران شهرستان نزدیک به یکی از نمایندگان را می توان در همین راستا تحلیل وتفسیر نمود .به گونه ای که با جابجایی معاونین ،زمینه برای ارتقای آنان به مصادر مدیرکلی در دولت آینده تسهیل شود .

منهای اقدامات مخرب وکلای ملت که تظاهر به شعارهای فریبنده و شمشیر گردانی بر روی دیوار کوتاه دولت !سعی در پیگیر جلوه دادن خود در منظر عموم را داشته اما در خفا وظایف نمایندگی ومنافع مردم  را قربانی مطامع ایلی وطایفه ای نموده اند ،این مدیران کل هستند که بعنوان جیره خوار دولت تدبیر وامید بایددر چرایی تمکین به اوامر وتهدیدات نمایندگان آنهم در برهه ای که فعلا کسی قادر به جابجایی آنان نیست،پاسخ  لازم ومنطقی در چنته داشته باشند .

البته استاندار ایلام که همواره در مواجهه با مداخلات بیرون سازمانی در جابجایی مدیران دستگاههای اجرایی حساسیت فزاینده ای از خود نشان داده ودر برهه ای از دوران مدیریت خود این حساسیت ماهها بر وظایف وی سایه افکنده است باید چرایی انفعال خود در مواجهه با رفتار این دست از مدیران کل را برای افکار عمومی تشریح نمایند .بدیهی است عدم تشریح منطقی چرایی تاثیرپذیری مدیران کل از نمایندگان را به نافرمانی ویا ازدست رفتن کاکردهای مدیریتی ایشان تعبیر وتفسیر خواهیم کرد.

وسخن پایانی با مدیران کل ! آقای مدیرکلی که با رانت سیاسی اصلاح طلبی و اعتدال سکاندار مدیریت شدید واینک خود را به رقبای سیاسی خود تسلیم  کرده اید  !از چه می ترسید؟!برای جایگاهتان ؟ ارزشش را دارد که انسان عقیده اش را وجه المصالحه قرار دهد ؟ باور کنید دولت بعدی اگر از جنس گرایش همین نمایندگان باشند ،هراندازه هم خوش خدمتی کنید جای شما زیر راه پله دستگاه اجرایی خواهد بود ،اگر هم ورق برگشت و دولت همفکر پیروز میدان شد بازهم منافق و دو رو در آن دولت جایگاهی نخواهد داشت ،در هر صورت چوب دوسر سوخته خواهید بود، پس آزادمرد باشید! حداقل تا نوامبر صبر کنید ببنیم تکلیف ریاست جمهوری آمریکا چه خواهد شد!صبح اولین چهارشنبه نوامبر بهترین زمان برای معامله است !!!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
قلمتان مانا و سرتان سربرز!!! آزادمرد!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
درودتان باد جناب اسدی عین واقعیت نگاشتی
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
مدیرکل بهزیستی ایلام باصطلاح اصلاح طلب است ولی جهت حفظ جایگاه خود خیلی از مناصب حساس،همچون بازرسی،اشتغال،مدیریت شهرستان ایلام و..را به اصولگرایان واگذار کرده،واقعا" باعث تاسفه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
مدیران دوزیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
مدیران دوزیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
نشد جناب اسدی.این کاملا متفاوت از نگاه ومنظر یه منتقد است چراکه دور قبلی نمایندگان کاملا گرایش قومی ومحلی بود الان نمایندگان پیگیر امور مردم هستند وباید مدیرانی که قبلا درحق بعضی مردم ظلم کردند عوض شوند.متاسفم برای شما که بدون درنظر گرفتن شرط انصاف انتقاد کردی.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار