امروز خبر یافتیم که سه نفر از معلمین پرتلاش ایلام  به اسامی " عبدی " صالحی پور " و احمدیان " به دلیل ابتلای به کرونا جان خود را از دست داده وخانواده بزرگ فرهنگیان استان ایلام را در غم از دست دادن این نیروهای ارزشمند سوگوار نموده است .
کد خبر: ۹۰۹۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۶ 16 October 2020

تابناک ایلام ::روزی که وزارت آموزش وپرورش در تصمیمی عجولانه وبی توجه به هشدارهای کارشناسان و رسانه ها 15روز زودتر از موعد به پیشواز  ویروس مرگبار کرونا شتافت ،این پیش بینی را می کردیم که بدلیل جمعیت بالای دانش آموزان ،افزایش تراکم انسانی ،نبود امکانات بهداشتی ،عدم امکان رعایت پروتکل های از سوی دانش آموزان و ناقل بودن خاموش دانش آموزان یکماه پس از آن کشور در بحرانی عمیق قرار گیرد.

اینک آن روز فرا رسیده است ،کشور در بدترین شرایط ممکن از حیث شیوع کرونا ومرگ ومیر ناشی از آن قرار گرفته است ،هم اینکه سن ابتلا پایین آمده و وضعیت ابتلای به کرونا به سمت خانوادگی حرکت کرده است ،یعنی اینکه بازگشایی مدارس و همزمانی آن با آغاز فصل پاییز در شکل گیری این وضعیت بی تاثیر نبوده است .

اضافه برآن ابتلای تعداد زیادی از دانش آموزان ومعلمین و همچنین کادر ستادی اداره کل آموزش وپرورش استان ودر راس آنها مدیرکل وتعدادی از معاونین وکارشناسان این دستگاه ثابت کرد که ارتباط با دانش اموزان بعنوان ناقلین در ایجاد این وضعیت بی تاثیر نبوده است .

امروز نیز خبر یافتیم که سه نفر از معلمین پرتلاش ایلام  به اسامی " عبدی" صالحی پور " و احمدیان " به دلیل ابتلای به کرونا جان خود را از دست داده وخانواده بزرگ فرهنگیان استان ایلام را در غم از دست دادن این نیروهای ارزشمند سوگوار نموده است .

هرچندبا توجه به وسعت شیوع این ویروس ومخاطرات ناشی از آن ،کرونا معلم ،دانش آموز ،آخوند ،نظامی ،رییس ومرئوس نمی شناسد !اما بی گمان از دست رفتن سه معلم ارزشمند وکارکشته ایلامی می تواند خسرانی بزرگ برای جامعه معلمین ودانش آموزان استان به شمار آید.

چنانچه آموزش وپرورش از همان روزهای ابتدایی با تمکین به خواست دغدغه مندان ،شرایط قرار گرفتن این عزیزان در آغوش مرگ را فراهم نمی کرد ،امروز این حجم از جهش ابتلا و مهمتر از همه افزایش مرگ ومیر ناشی از آن در استان ومهمتر از همه از بین رفتن سرمایه های بزرگ انسانی واجتماعی را شاهد نبودیم .

ضمن طلب مغفرت برای این معلمین عزیز و دیگر معلمینی که درماههای قبل بدلیل کرونا به دیار ابدی شتافتند و همچنین آرزوی صبر و شکیبایی برای بازماندگان این عزیزان ،از مدیران آموزش وپرورش دقت نظر بیشتری در خصوص مواجهه با این بحران بزرگ را خواستاریم .

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علیمرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
خوبی کرونا اتفاقا همینه که وزیرو وکیل، فقیرو غنی، رئیس جمهور و نماینده مجلس و کارگر و کارمند و لشکری و کشوری نمیشناسه.
کاش تو ایران عدالت مثل کرونا تقسیم میشد.
قصدم
توهین به آن سه معلم عزیز نیست و خداوند روحشان را شاد کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار