هرچند متولیان بیمارستان به لفظ محترمانه ای آزاد بودن هزینه های درمان در طول روز را به روستاییان گوشزد کرده اند ،اما در واقع از متن این اطلاعیه این پیام مخابره می شود که "روستاییان عزیز ! از ساعت 7تا16بیمار نشوید ،چون اگر بیمار شدید ،چون نمی توانید هزینه درمان را تامین کنید بهتر است بمیرید! یا اینکه صبر کنبد بعد از ساعت 4بیمار شوید!
کد خبر: ۹۰۹۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸ 17 October 2020

تابناک ایلام ::چند روز پیش که برای پیگیری موضوعی به یکی از بیمارستانهای دولتی استان مراجعه کردم با اطلاعیه نصب شده ای بر روی بخش پذیرش روبرو شدم ،به این مضمون که " توجه ! دفترچه های روستایی از ساعت 7:30صبج تا ساعت 4بعد از ظهر آزاد می باشد "

معنای واقعی این اطلاعیه این است که سازمان بیمه خدمات درمانی در قبال پرداخت هزینه های درمانی روستاییان از ساعت 7صبح تا 16 هیچ تعهدی ندارد و چنانچه فرد روستایی در خلال این ساعات به بیمارستان مراجعه کرد باید هزینه های درمانش را از جیب پرداخت کند.

هرچند متولیان بیمارستان به لفظ محترمانه ای آزاد بودن هزینه های درمان در طول روز را به روستاییان گوشزد کرده اند ،اما در واقع از متن این اطلاعیه این پیام مخابره می شود که "روستاییان عزیز ! از ساعت 7تا16بیمار نشوید ،اگر بیمار شدید چون نمی توانید هزینه درمان را تامین کنید بهتر است بمیرید! یا اینکه صبر کنید بعد از ساعت 4بیمار شوید!

از آنجاییکه طرح تحول نظام سلامت بعنوان یکی از محوری ترین ومهمترین طرح های دولت تدبیروامید در حوزه تامین سلامت شهروندان ایرانی با تکیه بر سه رویکرد حفاظت مالی از مردم، ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات سلامت و نیز ارتقای کیفیت خدمات عملیاتی شد ،اتخاذ چنین رویکردی در مراکز درمانی و سازمان بیمه خدمات درمانی با سیاست های کلی اتخاذ شده در طرح تحول نظام سلامت مغایرت دارد .

البته با توجه به حجم بار مالی تحمیلی ناشی از این طرح بر دوش پزشکان ،داروخانه ها و آزمایشگاهها  و از سویی عدم پیش بینی منابع مالی برای تامین این هزینه ها از سوی دولت  ،زوال زود هنگام بزرگترین طرح دولت دور از انتظار نبود . پیش بینی پرداخت حق بیمه از سوی شهروندان مشمول بیمه خدمات درمانی و اینک تعیین ساعت خاص برای ارایه خدمات درمانی براساس تعهدات بیمه ای به روستاییان از نشانه های زوال وشکست این طرح محسوب می شود.

بنابراین از روستاییان عزیز انتظار می رود با توجه به اینکه طرح تحول سلامت در آستانه ورشکستی قرار داشته وتعهدی در قبال پرداخت هزینه های درمانی شما در ساعات تعیین شده ندارد با توجه به هزینه بالای درمان آزاد ،بیمارشدن خود را به بعد از ساعت 16موکول کنید !! سعی کنید قبل از این ساعت بیمار نشوید ،چون هم به نفع خودتان است وهم اینکه خانواده اتان علاوه بر رنج بیماری ،رنج هزینه های بالای آن را نخواهند دید ،مهمتر اینکه مسئولین عزیز کشور ما تحمل دیدن رنج بیماری شما ورنج نگرانی خانواده اتان را ندارند!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار