پس از انتشار جوابیه اتحادیه مرغداران ،تابناک ایلام در مطلبی تحت عنوان "مسئولین صمت پاسخ دهند:آیا ادعای اتحادیه مدرغداران استان صحت دارد ؟" خط چرایی گران شدن بکباره مرغ در بازار ایلام را پیگیری نمود . روابط عمومی سازمان صمت استان نیز در پاسخ به ادعاهای مطرح شده از سوی اتحادیه مرغداران جوابیه ای ارسال نمود که عینا منتشر می گردد:
کد خبر: ۹۰۹۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ 18 October 2020

تابناک ایلام::همزمان با افزایش قیمت مرغ در بازار استان این رسانه  در انتشار مطلبی به چرایی این موضوع پرداخت که متعاقب آن اتحادیه مرغداران استان ایلام در واکنش به این مطلب ،مبادرت به ارسال جوابیه ای نموده که در آن تلویحا سازمان صمت را مسئول این وضعیت معرفی نمودند .

پس از انتشار جوابیه اتحادیه مرغداران ،تابناک ایلام در مطلبی تحت عنوان "مسئولین صمت پاسخ دهند:آیا ادعای اتحادیه مدرغداران استان صحت دارد ؟" خط چرایی گران شدن بکباره مرغ در بازار ایلام را پیگیری نمود . روابط عمومی سازمان صمت استان نیز در پاسخ به ادعاهای مطرح شده از سوی اتحادیه مرغداران جوابیه ای ارسال نمود که عینا منتشر می گردد:

مدیر محترم  تابناک ایلام 
با سلام
پیرو درج مطلبی مبنی بر" مسئولین صمت استان پاسخ دهند: آیا ادعای اتحادیه مرغداران استان صحت دارد؟" موارد ذیل جهت تنویر افکار عمومی به استحضار می‌رساند:
سازمان جهاد کشاورزی به عنوان دستگاه و  مسئول مستقیم اتحادیه مرغداران با در دست داشتن اهرم هایی مانند :مجوز جوجه ریزی، تأمین نهاده ها و.... می بایست مرغ مورد نیاز بازار استان را تامین نماید،
در این رابطه سازمان صمت هیچ گونه مسئولیتی در خصوص تامین و توزیع نهاده ندارد.
بر اساس مصوبات چهل و پنجمین جلسه کارگروه تنظیم بازار کشور (تبصره ۲ ، بند دو دستورالعمل اول) سازمان جهاد کشاورزی استان ها مکلف به پیگیری تامین حداکثر نیاز مرغ بازار و جلوگیری از بروز کمبود به منظور رعایت سقف نرخ مصوب می باشند .
همچنین بر اساس صورتجلسه فوق الذکر سازمانهای صمت با همکاری دادستانی های سراسر کشور موظفند بر اجرایی شدن قیمت مصوب گوشت و مرغ نظارت نمایند.
علی ایحال ذکر نکات ذیل ضروری است:
 
مصرف روزانه مرغ بازار استان ایلام حدودا۴۵ الی ۵۰ تن می باشد.
 
بر اساس مصوبات تنظیم بازار استان، اتحادیه مرغداران مکلف می باشند ۳۰ درصد مرغ زنده را به نرخ دولتی به کشتارگاه های استان تحویل نماید.
 
بر اساس اظهارات  سازمان جهاد کشاورزی اتحادیه مرغداران بخش عمده‌ای از  نهاده های دامی را به نرخ دولتی دریافت کرده است.
 
 وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی توزیع نهاده های دامی با ارائه مجوز ترخیص محموله‌های در سامانه بازارگاه اقدام به عرضه می نماید و بخش عمده‌ای از ذخایر راهبردی نهادها در این بازه زمانی توزیع شده است و در خصوص ذرت و کنجاله نیز با مدنظر قرار دادن کنجاله های وارداتی، دانه وارداتی، دانه داخلی و ذخایر پشتیبانی به میزان مکفی اقدام لازم صورت گرفته است .
 
نکته قابل توجه اینکه تمامی نهادهای کشور با ارز ترجیحی تامین شده و وجود نهاده در بازار حتی با قیمت بالاتر موید این موضوع است؛ اما به دلیل عدم توزیع مناسب با مشکلاتی مواجه شده است.
 
در چند ماه اخیر میانگین تولید روزانه مرغ کشتار روز توسط کشتارگاه بعلت عدم تحویل مرغ توسط اتحادیه مرغداران کمتر از ۱۰ تن بوده که همین موضوع سبب گردیده مرغ مورد نیاز بازار استان با کمبود مواجه گردد.
 
 سازمان صمت استان ایلام بر اساس اختیارات قانونی در حیطه وظایف محوله بارها به دلیل عدم تمکین مرغداران متخلف به مصوبات ستاد تنظیم بازار و عدم تحویل مرغ زنده به کشتارگاه اقدام به تشکیل پرونده تعزیری نموده است.( مستندات پرونده‌های متشکله در معاونت بازرسی و نظارت این سازمان موجود می باشد ).
 
در روزهای اخیر با بی کفایتی اتحادیه مرغداران در تامین مرغ استان و خروج مرغ زنده عملا بازار استان با نبود مرغ مواجه و بالاجبار بخشی از نیاز بازار از طریق توزیع مرغ منجمد و بخشی از طریق مرغ گرم سایر استانها تامین گردید.بدیهی است در صورتیکه اتحادیه مرغداران نسبت به انجام تکالیف قانونی خود اقدام و مرغ مورد نیاز استان را تامین نماید به هیچ عنوان عاملین اجازه توزیع مرغ سایر استانها را نخواهند داشت..
 
سازمان صمت موظف به نظارت بر نرخ سود عمده فروش و خرده فروش براساس مصوبات هیئت عالی نظارت بر قیمت ها می باشدو در صورت عدم رعایت درصد مصوب برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
بااحترام
روابط عمومی سازمان صنعت، معدن وتجارت استان ایلام
 
مطالب مرتبط 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
لطفا دادستان عدالت خواه استان قاطعانه ورودکنن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
زور هیچ کسی به اتحادیه مرغداران نمی رسد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
کوتاهی از مفاون امور دام استان است که تمام اختیارات توزیع نهاده ها به اتحادیه منفعلانه واگذار کرده اند و آنها از این رانت به نفع خود حداکثر استفاده می کنند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار