بهمن روشنی در گفتگو با تابناک:
معاون درمان دانشگاه در ستاد مدیریت کرونا در کرمانشاه گفت: با توجه به تشدید ویروس کرونا موارد بستری مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های استان افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۱۰۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵ 19 October 2020

بهمن روشنی در‌ گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد:در موج سوم شیوع کرونا در کشور هر روز شاهد افزایش تعداد بیماران هستیم. ۲۸ استان کشور در وضعیت قرمز هستند و در بین استانهای همجوار تنها استان کردستان در وضعیت هشدار است و بقیه در وضعیت قرمز هستند.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه در حال حاضر شاهد افزایش تعداد موارد بستری مربوط به کرونا در بیمارستان های استان هستیم و روند افزایش به گونه ای است که تعداد موارد بستری در ۱۷ مهر ۵۰۲ نفر بوده که این تعداد در ۲۷ مهر به ۶۵۴ مورد رسیده که ۱۱۴ بیمار بستری در ۲۴ ساعت گذشته در بخش ویژه بستری هستند.

معاون درمان دانشگاه در ستاد مدیریت کرونا در کرمانشاه افزود:بیمارستان های شهرستان ها نقش بسیار مهمی در درمان و کاهش بار مراجعه در شهر کرمانشاه را برعهده دارند. از تعداد موارد بستری در شبانه روز گذشته ۲۳۳ بیمار در شهرستانها بستری شده اند.

روشنی تصریح کرد:هم اکنون ۸۱۴ تخت فعال در استان به بیماران کرونایی اختصاص داده شده است اما با توجه به افزایش بستری ها در ده روز اخیر نیاز به تخت های بستری افزایش خواهد یافت ودر حال حاضر ۱۰۰ تخت ویژه در بیمارستانهای استان مختص بیماران کرونایی وجود دارد و در دو هفته آینده ۳۷ تخت ویژه دیگر به آن افزوده شود.

به گفته این مسئول،با بررسی های انجام شده کمبود دستگاه اکسیژن ساز و تخت های ویژه از مهمترین مشکلات موجود در درمان بیماران مبتلا به کرونا در کشور است که اقدامات بسیار خوبی در این زمینه در حال انجام است.

وی گفت: کرونا درحال تشدید است و متاسفانه دکتر محمود رضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان که از ابتدای شیوع کرونا تا کنون بصورت شبانه روزی در صحنه حضور داشته و پیگیر کارها بودند به کرونا مبتلا شده و درحال حاضر در قرنطینه به سر می برند.

 روشنی در پایان تاکید کرد: مردم کماکان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و از ماسک در اماکن عمومی استفاده نمایند و کرونا را جدی بگیرند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار