مدیرکل زندان‌های ایلام؛
مدیرکل زندان‌های ایلام گفت: با اجرای طرح غربالگری پرونده‌های قضایی زندانیان 303 پرونده قضایی تحت غربالگری قرار گرفت و 45 زندانی در سه زندان مرکزی ایلام، دره‌شهر و مجتمع حرفه‌آموزی و کار درمانی دالاب، آزاد شدند.
کد خبر: ۹۱۰۹۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰ 21 October 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛مجید احسانی با بیان اینکه در این راستا 303 پرونده قضایی زندانیان غربالگری شد، افزود: از تعداد زندانیان آزاد شده 14 زندانی مربوط به زندان مرکزی، 12 زندانی مربوط به زندان دره‌شهر و 19 زندان نیز مجتمع حرفه‌آموزی و کار درمانی است.

مدیرکل زندان‌های ایلام ادامه داد: همچنین تعداد 137 پرونده قضایی به منظور فراهم سازی زمینه آزادی و اعطای تسهیلات قضایی در زندان مرکزی بررسی شد.

وی بیان داشت: رویکرد تحولی و تازه سازمان زندان‌ها فرهنگی، اصلاحی و تربیتی است و زندانیان با شرکت فعال در برنامه‌های فرهنگی و بازپرورانه و همچنین حسن رفتار در مدت تحمل حبس، زمینه بهره مندی از تسهیلات قضایی را برای خود فراهم می‌کنند و آثار بازپروری و عدم تکرار جرم در آنان مشهود می‌شود. 

وی تصریح کرد: اشتغال زایی مددجویان در زندان ‎می‌تواند علاوه بر ایجاد امنیت روانی برای فرد و جامعه، در کاهش آمار بازگشت مجدد به زندان نیز تاثیر داشته باشد و البته احساس مفید بودن نیز از منظر روانی بار مثبتی را در جلوگیری از ارتکاب جرم به بار آورد./ع

 

 

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار