مدیر زراعت استان ایلام ،
مدیر زراعت استان ایلام گفت: 220 هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام به کشت محصولات پاییزه اختصاص خواهد یافت که تا کنون 2 هزار و 170 هکتار از این اراضی کشت شده است.
کد خبر: ۹۱۱۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰ 24 October 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛علیرضا طولابی گفت: ۲۲٠ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام به کشت انواع محصولات پاییزه اختصاص خواهد یافت.

وی افزود: ۶۰۰ هکتار از این میزان مربوط به گندم آبی، ۲۲۰ هکتار گندم دیم، ۱۰۱۵۰ هکتار کلزا و ۲۰۰ هکتار جو دیم است.

مدیر زراعت ایلام اظهار داشت: عملیات کشت محصولات گندم، جو، کلزا در استان آغاز شده و تا کنون 2 هزار 170 هکتار از اراضی کشاورزی ایلام کشت شده است.

 طولابی ادامه داد: با توجه به برنامه ریزی‌های لازم جهت افزایش تولید این محصولات در سال زراعی ۱۴۰۰- ۹۹ پیش بینی شده که ۳۵۰ هزار تن گندم ۴۰ هزار تن کلزا و ۵۰ هزار تن جو در سطح مزارع استان تولید شود.

وی بیان داشت: تامین ۲۵ هزار تن بذر اصلاح شده گندم و جو، توزیع همچنین ۵٠ هزار تن انواع کودهای شیمیایی، تدارک ماشین آلات، اجرای مزارع نمایشی و الگویی از دیگر برنامه‌های در دست اقدام جهت افزایش تولید این محصولات در استان است.

مدیر زراعت ایلام گفت: در سال زراعی ۹۹-۹۸  ایلام جزء ۳ استان برتر کشور از نظر تولید کلزا در سطح کشور بوده و امید است در سال زراعی ۱۴۰۰-۹۹ نیز بتوان به موفقیت‌های چشمگیری در این زمینه دست پیدا کرد./ع

 

 

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار