مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام:
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: در ۶ ماهه نخست امسال هزار و ۱۷۰ مورد بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری استان انجام شده است.
کد خبر: ۹۱۱۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰ 24 October 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ عبدالمالک شنبه زاده اظهار داشت: از این میزان ۴۱۰ مورد بازدید نظارتی گروهی از مراکز اقامتی و تأسیسات گردشگری استان در راستای کنترل کیفیت خدمات انجام شده است.

وی افزود: در این بازدیدها ۳۸۵ مورد تذکرداده شده و سه واحد خانه مسافر و چهار سفره خانه سنتی غیرمجاز پلمب شدند.

شنبه زاده یادآور شد: بازدیدها با همکاری و همراهی دستگاه‌های نظارتی از جمله تعزیرات، مدیریت اماکن بهداشت و سازمان صنعت معدن و تجارت انجام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: همچنین در ۶ ماهه نخست امسال ۱۸ پروانه بهره برداری تاسیسات گردشگری و ۱۱ مورد پروانه بهره برداری دفاتر تاسیسات گردشگری تمدید شد.

شنبه زاده اظهار داشت: سه پروانه بهره برداری دفتر خدمات مسافرتی، سه پروانه بهره برداری خانه مسافر و ۲ پروانه بهره برداری سفره خانه سنتی نیز صادر شده است.

وی ادامه داد: در سه ماهه دوم سال نیز مجوز ۱۳ فقره پروانه تولیدی و ۱۴ فقره جواز تاسیس کارگاهی برای متقاضیان در رشته‌های مختلف صنایع دستی در استان صادر شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام اظهار داشت: مجوز تاسیس کارگاهی مجوزی است که برای راه‌ اندازی و ایجاد ظرفیت‌های جدید تولید، اشتغال، توسعه و تکمیل ظرفیت‌ های موجود در یک رشته مصوب صنایع‌دستی صادر می‌شود و بیانگر پیش‌ بینی ظرفیت و نوع تولید محصولات است.

شنبه زاده گفت: این مجوز برای افرادی که قصد احداث و راه‌اندازی کارگاه دارند به مدت ۶ ماه صادر می‌شود تا در صورت تکمیل ظرفیت‌های موجود تبدیل به پروانه کارگاهی شود.

وی همچنین افزود: ورود هر نوع تور تفریحی، زیارتی و سیاحتی به استان ممنوع است و با متخلفان برخورد می شود.

استان ایلام یک هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری دارد که ۷۷۴ اثر آن تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده که از این تعداد ۷۳۷ اثر تاریخی، ۲۴ اثر معنوی، ۶ اثر طبیعی و هفت اثر نیز مکان رویداد دفاع مقدس است./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار