مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام گفت:
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام گفت: در مجموع در سطح کتابخانه‌های ایلام ۵۶۱ هزار و ۸۱۸ جلد کتاب در سطح کتابخانه‌های عمومی استان موجود است.
کد خبر: ۹۱۱۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰ 25 October 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛سمیه حیدری  گفت: هم اکنون ۴۴ باب کتابخانه‌های عمومی، ۷ باب کتابخانه مشارکتی و ۱۴ باب کتابخانه روستایی در سطح استان وجود دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام تصریح کرد: ۱۲۴ نفر به عنوان پرسنل و کتابدار در سطح کتابخانه‌های عمومی استان مشغول فعالیت هستند که از این تعداد ۶۴ نفر مرد و ۶۰ نفر زن هستند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر کتابخانه‌های سطح استان تعطیل است و کتابداران فعالیت‌های فرهنگی را در فضای مجازی انجام می‌دهند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام بیان داشت: میانگین اعضای کتابخانه‌های سطح استان در سال گذشته 1999 نفر و میانگین امانت گیری کتاب 25 هزار و 84 نفر است.

وی ادامه داد: روند توسعه کتابخانه‌های روستایی رو به رشد است و با رایزنی‌های صورت گرفته با نهادها و بنیادهای حمایتی درصدد تجهیز آنها به امکانات فرهنگی و تفریحی برای کودکان و نوجوانان هستیم.

حیدری گفت: علی‌رغم محدودیت‌های منابع مالی، اقدامات فرهنگی مطلوبی در کتابخانه‌های عمومی استان اجرایی شده است که نشست‌های کتابخوانی، محافل ادبی شعر و داستان، نقد و معرفی کتاب با حضور اساتید دانشگاهی و برنامه‌های جمع خوانی به مناسبت‌های مختلف از جمله آنهاست./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار