رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام گفت: کارگاه های تولید فرش در این استان در دولت دبیر و امید به ۱۳۷ مورد افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۱۱۷۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰ 25 October 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛رحمت الله قیصوری اظهار داشت: این تعداد در ابتدای دولت یازدهم ۷۵ کارگاه بود که با عزم دولت و حمایت های صورت گرفته از بافندگان به ۱۳۷ کارگاه افزایش یافته است.

وی افزود: فرش ایلام قابلیت های فراوانی برای حضور در بازارهای صادراتی دارد و باید برند ایلام را بیش از پیش در سطح کشور و سایر کشورها معرفی کنیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام تاکید کرد: نباید اجازه دهیم زحمات بافندگان فرش در این استان به جیب دلالان و واسطه ها برود، چرخه تولید و عرضه این محصول که دارای ارزش افزوده بالایی است باید اصلاح و با برندسازی و تولید نقش های با اصالت، چشم نواز و با کیفیت مناسب، بازارهای بیشتری برای این محصول استان بویژه در سایر مرزهای کشور فراهم کنیم.

قیصوری اضافه کرد: دولت آمادگی دارد در تمامی مراحل تولید فرش حمایت خود را از بافندگان فرش افزایش دهد ، با فعال کردن صنعت رنگرزی، پشم شویی، تولید نخ و همچنین داشتن برند و طرح مشخص در استان می توان این صنعت کهن و دیرین را رونق بیشتری ببخشیم.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی یادآور شد: تولید فرش با توجه به مزیت نسبی در استان و ارزش افزوده بالا می تواند به عنوان یک نقطه اتکا محسوب شود و بسیاری از جوانان بویژه در میان زنان از این فرصت برای اشتغالزایی و کسب درآمد استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، بیش از ۱۵ هزار بافنده فرش در استان ایلام مشغول به فعالیت هستند که بیشترین این میزان مربوط به شهرستان های دره شهر و بدره است.

سالانه بیش از هفت هزار مترمربع فرش و گلیم فرش از انواع ابریشم و نخ در طرح های مختلف در استان ایلام تولید می شود که بخش مهمی از این میزان به خارج از کشور صادر می شود./ع

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار