با شروع فصل پاییز پیک سوم کرونا آغاز و اپیدمی آن به اوج خود رسیده است بطوریکه این روزها استان ایلام حتی از وضعیت قرمز خارج و به مرحله سیاه نائل آمده و شاهد قربانیان زیادی در ایام اخیر بوده ایم.
کد خبر: ۹۱۱۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶ 25 October 2020

تابناک ایلام، بهروز مردانی:: با شروع فصل پاییز پیک سوم کرونا آغاز و اپیدمی آن به اوج خود رسیده است بطوریکه این روزها استان ایلام حتی از وضعیت قرمز خارج و به مرحله سیاه نائل آمده و شاهد قربانیان زیادی در ایام اخیر بوده ایم.

رسیدن به این مرحله نه بر اساس داده ها و آمار بلکه براساس واقعیت هایی است که در سطح جامعه مشاهده و از دست دادن جان عزیزانی است که روزانه توسط این ویروس منحوس بی مروت شاهدیم تا جاییکه بانگ مسئولان استان در اعلان وضعیت سیاه را بلند کرده است.

تقسیم بندی مناطق کرونایی بر طبق دستورالعمل وزارت بهداشت به مناطق رنگی قرمز، نارنجی، زرد و سفید و تصمیم گیری و اعمال محدودیتها بر اساس این وضعیت ها بنظر می رسد یکی از اشتباهات استراتیژیک ستاد کرونای کشور بود.

چرا که داده های آماری ناشی از تست کرونا روزانه بوده و متغیر می باشد بنابراین گاهی یک روز یک منطقه را در وضعیت قرمز و روز دیگر در وضعیت زرد قرار می دهد مع ذلک تصمیم گیری کلان بر اساس این داده ها قابل اتکا نبوده و ممکن است خسارات جبران ناپذیری نیز به بار آورد کما اینکه تصمیم به بازگشایی مدارس بر اساس اعلام وضعیت ها در تشدید موج سوم کرونا بی تاثیر نبود.

یکی از تصمیمات سرنوشت سازی که این روزها بر اساس اعلان وضعیت ها اخذ شده بازگشایی مدارس در شهرستان آبدانان با وضعیت زرد می باشد.

در شرایطی که سراسر استان در وضعیت سیاه قرار دارد و تبع آن شهرستان آبدانان نیز از این قاعده مستثنا نبوده و تقریبا تمام خانواده خصوصا کودکان در این ایام به شدت درگیر بیماری ویروسی هستند.

حال چگونه آبدانان در وضعیت زرد قرار دارد توضیح خواهم داد: اولا امروز بنا به هر دلیلی تستها محدود شده و فقط از بیماران بالای 60 سال تست گرفته می شود در حالی که بیماری بیشتر در بین کودکان و نوجوانان و جوانان رواج یافته است در ثانی همانطور که ذکر شد اعلان وضعیتها براساس میزان تست های روزانه می باشد لذا ملاک مناسبی برای تصمیم گیری آن هم بازگشایی مدارس معقولانه نیست.

به نظر می رسد بازگشایی مدارس در این مقطع زمانی بازگشت به عقب بوده و باید انتظار حادث شدن فاجعه ای به مراتب خطرناکتر از وضعیت سیاه کشید به دلیل اینکه علاوه بر خستگی کادر درمان و کاهش داروهای موجود در بازار، آبدانان بلحاظ مشکلات حوزه بهداشت و درمان با کمبود فضای بیمارستانی و همچنین دوری از مرکز مواجه بوده فی الذا امکان نیاز به احداث بیمارستان صحرایی خواهد داشت.

با این توصیفات علاج واقع را قبل از وقوع باید گرفت و با تصمیمی بخردانه از حادثه ای ناگوار جلوگیری کنیم./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار