معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام ؛
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: این ۲۵ پروژه در مجموع ۱۴۸ کیلومتر طول داشته و می توان با اعتبار حداقل چهار هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال آنها را تکمیل کرد.
کد خبر: ۹۱۲۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵ 26 October 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛احمد کرمی تاکید کرد: کنارگذر ایوان به طول ۹ کیلومتر در صورت تامین ۳۰۰ میلیارد ریالی قابلیت بهره برداری دارد ، ضمن اینکه پروژه های راهسازی مسیر صالح آباد - ایلام - حمیل نیز در قطعات کارخانه سیمان به تونل آزادی ، قطعه اول ایلام - صالح آباد ، قطعه دوم ایلام - صالح آباد ، شباب تا سه راهی کارزان و محور ارغوان در مجموع به طول ۳۰ کیلومتر را می توان با هزینه ۶۰۰ میلیارد ریال بهره برداری کرد.

معاون استاندار ایلام یادآور شد: ۱۳ کیلومتر از مسیر ایلام - دره شهر - آبدانان - دهلران و محور ایلام - ملکشاهی - مهران را نیز تا پایان دولت تدبیر و امید می توان افتتاح کرد که نیازمند ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

کرمی با اشاره به پروژه های راهسازی در محدوده تونل کبیرکوه یادآور شد: ۲۰ کیلومتر از بهسازی راه اصلی دره شهر به آبدانان در محدوده تونل کبیرکوه قابلیت افتتاح دارد ولی ادامه این پروژه به یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی اضافه کرد: احداث باند دوم جاده بروجرد - خرم آباد - پل دختر به سمت دره شهر و بدره نیز از پروژه های در دست اجرای وزارت راه و شهرسازی است که ۲۲ کیلومتر از آنرا در صورت تامین اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریالی تا پایان دولت می توان تکمیل کرد.

معاون امور عمرانی استاندار ایلام راه دسترسی آبدانان به آزادراه پل زال را از دیگر برنامه های حوزه راهسازی در استان ایلام برشمرد و گفت: ۶ کیلومتر از این مسیر در محدوده منطقه هلیوه تا شاه احمد را می توان با تزریق اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریالی افتتاح کرد.

کرمی بهسازی راه اصلی صالح آباد - مهران - دهلران به اندیمشک ، بهسازی راه اصلی مهران - مرز عراق و کنارگذر شهر مهران ، بهسازی گردنه قلاجه ، بهسازی راه قاضی خان - بدره - لومار - مورموری دهلران ، انجیره - گرازان ، بهسازی بدره به میمه و واریانت چشمه چاهی را از دیگر پروژه هایی عنوان کرد که در صورت تامین اعتبار می توان در این دولت به سرانجام رساند.

به گزارش ایرنا، از ابتدای دولت دهم و یازدهم نگاه ویژه ای به حوزه راهسازی استان ایلام با توجه به افزایش ترددها به مرز بین المللی مهران صورت گرفته است و خردادماه امسال ۲۳۰ کیلومتر شبکه بزرگراهی، راه اصلی، فرعی و روستایی در این استان به بهره‌برداری رسید.

در ابتدای دولت دهم تنها ۴۰ کیلومتر شبکه بزرگراهی در این استان ایجاد شده بود که هم اکنون با افزایش ۳۰۰ درصدی به حدود ۱۵۰ کیلومتر رسیده است.

در طول ۶ سال اخیر طول تونل های این استان از سه کیلومتر به بیش از ۹ کیلومتر افزایش یافته است.

طول راه‌های اصلی این استان نیز با افزایش ۴۵ درصدی از ۴۰۰ به ۵۸۰ کیلومتر رسیده است، ضمن اینکه با تلاش‌های صورت گرفته طول راه‌های روستایی نیز ۱۵.۵ درصد بیشتر شده است./ع

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سهیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
آقای معاون امیدواری دادن خوبه و بر هر کسی هم عیب نیست اما نه در عمر پایان دولت، کی میخواین این لیست بالابلند بهره براری بشوند؟؟
شما و اربابت استاندار از روز اول فقط با شعار آمدید و با شعار هم خواهید رفت. از پتروشیمی هلیلان، دره شهر و دهلران و ... هههههه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار