آیا به راستی مدیری که به دنبال توسعه و تحقق شعار سال رهبری که جهش تولید باشد باید عزل شود! آن هم در شرایطی تحریم های ظالمانه که کشور با آن مواجه است !
کد خبر: ۹۱۲۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱ 26 October 2020

 تابناک ایلام ، مجتبی کاور :: بدون شک تغییر مدیریت در سطح دستگاه های اجرایی کشور وادارات امری بسیارعادی و در مسیر بهره مندی از توان كاری و مدیریتی افراد مختلف است.

قطعا یکی از اهدف اصلی جابجایی در پست های مدیریتی بهره مندی مناسب از ظرفیت و توان كاری مدیران جدید و استفاده از نظر ، ایده و اندیشه برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مردم واهداف سازمانی ادارت است ،واین امر زمانی بیشتر مورد توجه افکار عمومی قرار می گیرد که تغییر مدیرت بر اساس مولفه های یاد شده باشد چرا که افکار عمومی بهترین قاضی در قبال عملکرد مدیران و مسئولان در بحث مدیریت هستند.

صبح امروز در حالی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران تغییر کرد که بیشتر نگاه ها به سمت نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی رفت چرا که مدیر جدید بخاطر قرابت فامیلی با نماینده این شبهه را در افکار عمومی ایجاد کرده است که شخص نماینده پشت پرده این جابجایی است فارغ از اینکه بهزاد علیزاده کوچکترین نقش در جابجایی این مدیر نداشته بلکه تلاش کرده که مدیر جهاد کشاورزی دهلران همچنان در پست خود ابقا شود ولی تغییر مدیریت جهاد کشاورزی دهلران گویا یکی از خواسته ها ومطالبات معاون آب خاک وزیر جهاد کشاورزی از زمان مدیریت میری مدیروقت این سازمان بوده است .

شواهد بیانگر این است که تغییر مدیریت جهادکشاورزی دهلران چندین ماه است که در دستور کار مسئولان جهاد کشاورزی استان بخصوص معاون وزیر جهادکشاورزی قرار گرفته ، موضوعی که قرار شد قبل از دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اتفاق بیفتد که فرماندار دهلران مانع تغییر مدیر جهاد کشاورزی شد.

اما مجدد بعد ازانتخابات نیز موضوع تغییر مدیریت جهاد کشاورزی دردستور کار قرار مدیران جهاد کشاورزی گرفت به گونه ای که مدیران ارشد جهاد کشاورزی استان به صورت حضوری با مدیر جدید عازم شهرستان دهلران می شوند ومقدمات تغییر را فراهم ؛ که مجدد با مخالفت عسکری فرماندار دهلران مواجه و احمدی مدیر جهاد کشاورزی همچنان در پست مدیریت خود مانگار می شود .

اما شرایط به گونه ای پیش رفت که صبح امروز بعد از ماه ها کش قوس و تلاش بی وقفه معاون وزیر ؛غلامی رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دره شهر جایگزین عباس احمدی که مدت 4سال سکان دار جهاد کشاورزی دهلران بود شد اما حال این سئوال مطرح است آیا مدیری که مطالبه گری عمومی کند باید برکنار شود ؟

شهرستان دهلران یکی از شهرستان های مهم استان در بحث کشاورزی است گستردگی این شهرستان در حوزه کشاورزی سبب شده که سالیانه 50درصد محصولات کشاورزی استان بخصوص گندم را تامین کند شهرستانی که ارزش محصولات کشاورزی آن سالیانه بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال است قطعا باید حساسیت های مدیریتی در حوزه کشاورزی لحاظ شود .

چرا که مشکلات در حوزه کشاورزی این دیار علی رغم تولیدات انبوه در حوزه آب خاک انبوه است موضوعی که مدیر قبلی بر اساس تجربه کاری ومدیریت خود آن را دنبال کرد تا توانسته باشد علاوه بر افزیش تولید مشکلات وخواسته های بحق کشاورزان را مرتفع کند موضوعی که گویا به مذاق معاون آب خاک وزیر جهاد کشاورزی نیامده است وماه ها وقت صرف تغییر مدیریت وی کرده است .

آیا به راستی مدیری که به دنبال توسعه و تحقق شعار سال رهبری که جهش تولید باشد باید عزل شود! آن هم در شرایطی تحریم های ظالمانه که کشور با آن مواجه است !

ای کاش معاون وزیر جهاد کشاورزی تکمیل طرح ۵۵۰ هزار هکتاری دشت‌های ایلام و خوزستان همزمان با سفر مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۵ به خوزستان تصویب شد و این طرح و با وقفه چند ساله، در سال ۱۳۸۷، طرح مذکور مورد تصویب هیات وزیران قرار گرفت در۱۳۸۹ سال بود ، و موسسه جهاد نصر به عنوان دستگاه اجرایی طرح ۵۵۰ هزار هکتاری دشت‌های خوزستان و ایلام شناخته شد را به صورت مجدانه پیگیری می کرد .

چرا با گذشت چندین سال از اجرایی شدن این طرح و تکمیل خط انتقال آب توسط وزارت نیرو شاهد آن هستیم بیش از 4500هکتاز از اراضی دشت های دهلران سالهاست به خاطر عدم نصب فیلتراسیون هنوز فاقد بهره برداری برای کشاورزان است تا ماه ها پیگیری عزل یک مدیر شهرستانی !

آیا به راستی تلاش برای تکمیل اراضی کشاورزی و نیاز کشاورزان آن هم در شرایطی که کشور نیاز به تولیدات داخلی دارد مدیر لایق باید  عزل شود امید است وزیر جهاد کشاورزی ونهاد ها ی نظارتی با کسانی که در تلاش هستند مشکلات در داخل کشور مرتفع نشود برخورد قانونی کنند.

برابر بررسی های صورت گرفته خبرنگار تابناک ، علل برکناری مدیر جهاد کشاورزی دهلران به خاطرپیگیری های مستمر طرح احیای کشاورزی دهلران ، تکمیل سامانه گرمسیری ، روخانه های مرزی و موضوعات دیگر در حوزه کشاورزی بوده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار