مدیرکل سازمان انتقال خون استان ایلام:
مدیرکل سازمان انتقال خون استان ایلام گفت: هم اکنون انتقال خون ایلام با کمبود خون و فرآورده‌های خونی در تمامی گروه‌های خونی مواجه است به طوری که در این مدت اهدای خون نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۹۱۲۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰ 27 October 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ مهدی اکبری‌دهبالایی مدیرکل سازمان انتقال خون استان ایلام، گفت: هم اکنون انتقال خون ایلام با کمبود خون و فرآورده‌های خونی در تمامی گروه‌های خونی مواجه است به طوری که در این مدت اهدای خون نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه 8 هزار و 700 نفر جهت خون دهی به انتقال خون مرکز استان مراجعه کرده که از این تعداد 7 هزار و 550 نفر موفق به اهدای خون شدند.

مدیرکل سازمان انتقال خون  ایلام اظهار داشت: با توجه به جمعیت بانوان استان در حال حاضر میزان خون دهی در بین زنان استان 7 درصد است که این میزان در حد پایینی قرار دارد.

اکبری‌دهبالایی ادامه داد: فضای انتقال خون امن بوده و به طور کامل استریل به منظور جلوگیری از انتقال ویروس کرونا ایجاد شده است و به طور مستمر تمامی وسایل، امکانات و تجهیزات با مواد ضدعفونی کننده تمیز می‌شوند.

وی تصریح کرد: اهدا کنندگان با اطمینان خاطر و بدون هیچ گونه نگرانی برای اهدای خون مراجعه کنند، پایگاه انتقال خون در شهر ایلام در نوبت‌های صبح و عصر آماده خدمت رسانی به مردم هستند.

مدیرکل سازمان انتقال خون ایلام گفت: در حال حاضر حدود 10 هزار نفر اهدا کننده خون مستمر با سازمان انتقال خون ایلام همکاری دارند.

وی تصریح کرد: خون و فرآورده‌های خونی روزانه به مصرف بیماران مختلفی چون مادران باردار، بیماران و مصدومان نیازمند عمل جراحی، سرطان، هموفیلی، تالاسمی و... می‌رسد، بنابراین  ذخیره فرآورده‌های خونی در استان امری مهم و ضروری است. 

اکبری‌دهبالایی افزود: پایگاه انتقال خون شهر ایلام همه روزه به جز روز جمعه از 8 صبح تا 18 و 30 دقیقه عصر آماده دریافت خون گیری از متقاضیان است./ح

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار