مدیر آموزش دانشگاه علوم پزشکی ایلام ؛
مدیر آموزش دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: مطابق با برنامه ریزی انجام شده در هفته آینده از سامانه نوید در کنار سامانه LMS بهره برداری خواهد شد؛ تمامی مشکلات سیستم آموزش مجازی بلافاصله توسط تیم پشتیبان رفع می‌شوند.
کد خبر: ۹۱۲۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸ 27 October 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛مصیب مظفری  اظهار داشت: در پی شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن، دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز مطابق دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و همگام با سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی اقدامات را به انجام رسانده است.

 وی افزود: در کلیه دانشگاه‌ها، ارائه دروس با تلفیق روش‌های برخط( آنلاین) و غیر برخط( آفلاین) انجام می‌شود و هر کدام از این روش‌ها به تبع دارای مزایا و محدودیت‌هایی هستند و سعی بر این است که حتی‌الامکان از معایب ذاتی این روش‌ها کاسته و بر کاربردهای بهینه شده آنها تکیه شود.

مدیر آموزش دانشگاه علوم پزشکی ایلام تصریح کرد: ارتباط مستمر آموزشی، درگیر شدن دانشجویان در آموزش و یادگیری، تعامل با استاد، فرصت ارائه بازخوردد و اصلاح در روش‌ها و محتوا، از جمله مواردی هستند که در روش‌های آفلاین کمتر دیده می‌شوند و لازم است از روش‌های آنلاین که شباهت بیشتری با ویژگی‌های آموزش حضوری دارند در کنار روش‌های آفلاین استفاده شوند.

سامانه مجازی ممکن است به دلیل قطعی اینترنت دچار مشکل شود

وی ادامه داد: سامانه مجازی دانشگاه علوم پزشکی ایلام مبتنی بر سامانه LMS است که در سایر دانشگاه‌ها نیز استفاده می‌شود و در حوزه‌های مختلف آموزش مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ همچنین مطابق با برنامه ریزی انجام شده در هفته آینده( دهم تا چهاردهم آبان ماه) از سامانه نوید نیز بهره برداری خواهد شد؛ این سامانه‌ها از بستر اینترنت کشور استفاده کرده و ممکن است به صورت بسیار محدود گاها به دلیل قطع اینترنت دچار مشکل شوند. 

مظفری گفت: در شرایط شیوع کرونا مسلما آموزش بر بستر سامانه مجازی ارائه می‌شود و تاکنون جلسات پرشمار کلاس‌های مجازی، بیش از 1000 جلسه آزمون پایان نیمسال، آزمون‌های کشوری دانشجویان، ثبت نام آنلاین، ارائه مستمر مرنینگ و ژورنال کلاب مجازی در این سامانه انجام پذیرفته است و جز چند مورد معدود در ابتدای استقرار سیستم آموزش مجازی اختلال چندانی گزارش نشده و موارد گزارش شده نیز بلافاصله توسط تیم پشتیبان برطرف شده است.

وی ادامه داد: مطابق بررسی و اطلاعات موجود، دانشگاه‌های علوم پزشکی، از روش‌های آنلاین و آفلاین استفاده کرده و به هیچ عنوان تعطیل کردن کلاس‌های آنلاین در دستور کار قرار ندارد؛ بدیهی است دانشجویان می‌توانند مشکلات آموزش و کیفیت آن را با اساتید، مدیران گروه‌ها و روسای دانشکده در میان گذاشته و خواهان اصلاح باشند و در این رابطه نیز تاکنون منعی ایجاد نشده و در دانشکده‌های مختلف این ارتباط و ارائه بازخورد برقرار است./ع

 

 

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار