مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام:
مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام گفت: یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان طلب مالیاتی در استان وجود دارد که بیشترین طلب پرداخت‌نشده آن مربوط به دارندگان کارت‌های بازرگانی است.
کد خبر: ۹۱۲۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰ 28 October 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ سعید کریمی با بیان اینکه "در شرایط فعلی که شرایط جنگ اقتصادی است و دشمنان نظام با حربه اقتصادی درصدد تضعیف کشور هستند پرداخت مالیات، حضوری برای مقابله درنبرد اقتصادی با دشمنان کشور است" اظهار داشت: شهروندان ایلامی نیز در اقصی نقاط استان این مهم را موردتوجه قرار داده‌اند و در پرداخت مالیات مشارکت دارند.

وی تقویت فرهنگ پرداخت مالیات را ضرورت شرایط کشور عنوان کرد و گفت: در خوش‌بینانه‌ترین شرایط اخذ مالیات در کشور شاخص 8 درصدی را به خود اختصاص داده است و برای افزایش این شاخص نیازمند تقویت و رشد فرهنگ مالیاتی، اطلاع‌رسانی و پشتوانه رسانه‌ای بوده که می‌طلبد رسانه‌ها و خاصه خبرگزاری پرمخاطب تسنیم در این راه اداره کل مالیاتی را همراهی کند.

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام گفت: سیاست‌های مالیاتی بر آن است که مالیات اخذشده از شهروندان هر جغرافیایی در همان جغرافیا هزینه شود و پرداخت 34 میلیارد تومان به شهرداری‌ها و دهداری‌های ایلام در راستای عمل به این سیاست مالیاتی بوده است.

کریمی، اخذ مالیات را تقویت بنیه اقتصاد ملی و توسعه کشور عنوان کرد و گفت: برای تحقق مشارکت مردمی در پرداخت مالیات به‌موقع خود تلاش ما بر رضایتمندی مؤدیان مالیاتی بوده است و بر اساس این دیدگاه 72 درصد مؤدیان مالیاتی خُرد استان مالیات خود را به‌موقع پرداخت کرده‌اند.

وی، به معضل پیش روی را اخذ مالیات از مؤدیانی پرداخت که به طرق مختلف درصدد فرار مالیاتی هستند و گفت: در راستای برخورد با مودیانی که قصد فرار از پرداخت مالیات دارند تلاش‌های خوبی انجام‌شده است و هماهنگی با دستگاه‌های مسئول اعم از قضایی، امنیتی و انتظامی خاصه پلیس اقتصادی انجام‌شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام دیگر معضل اخذ مالیات در استان ایلام را سوءاستفاده برخی افراد از کارت‌های بازرگانی به نام افراد دیگر دانست که این‌گونه افراد با سوءاستفاده از برخی شهروندان به نام آنان اخذ کارت بازرگانی کرده و سپس با انجام معاملات و صادرات و واردات در زمان پرداخت مالیات شانه خالی می‌کنند؛ وی گفت: شهروندان مراقب باشند فریب این‌گونه افراد را نخورند و کارت بازرگانی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

وی طلب سازمان امور مالیاتی استان ایلام را مورد اشاره قرارداد و گفت: یک هزار و 200 میلیارد تومان طلب مالیاتی در استان وجود دارد که بیشترین طلب پرداخت‌نشده آن مربوط به کارت‌های بازرگانی است.

کریمی بهره‌مندی از شرایط اخذ و پرداخت غیرحضوری مالیات را از دیگر محاسن برای مؤدیان مالیاتی دانست و خاطرنشان کرد: اولاً به جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دوم به جهت سلامت و صحت دریافت مالیات و اخذ نظرات کارشناسان بر اساس داده‌های موجود امکان ارتباط مؤدی مالیاتی با کارمندان کاهش‌یافته است و این ارتباط صحت و سلامت کارکنان و راحتی و پرداخت مالیات توسط مؤدیان را در بستر برخط فراهم کرده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام گفت: میزان استفاده پزشکان از دستگاه‌های کارتخوان فروشگاهی 40 درصد است که این 40 درصد پوز خود را در سامانه اعلامی ثبت کرده‌اند و به معنی آن است که سایر پزشکانی که از دستگاه‌های پوز استفاده می‌کنند تاکنون پوز خود را در سامانه ثبت نکرده‌اند.

وی گفت: آخرین فرصت برای استفاده از پوزهای فروشگاهی خرداد 1400 خواهد بود و تمام مشاغل ملزم به استفاده از پوزهای فروشگاهی خواهند بود./ح

 

تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار